۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۰۷۸۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت مطالبه گری مومنانه / بدون حب و بغض مطالبه گری کنیم

ضرورت مطالبه گری مومنانه / بدون حب و بغض مطالبه گری کنیم
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که باید بدون هیچ گونه حب و بغضی از مسؤولان مطالبه کنیم، گفت: هیچ مسؤولی در نظام اسلامی نباید حریم امن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بر ضرورت مطالبه‌گری مؤمنانه تأکید کرد و گفت: باید بدون هیچ گونه پیش زمینه ذهنی و حب و بغض، مسؤولیت‌هایی که برعهده داریم از یکدیگر مطالبه کنیم و نباید هیچ مسؤولی، حریم امن داشته باشد و همه باید نسبت به این مسأله خاضع باشیم.

وی در ارتباط با مسأله فعالیت‌های فرهنگی جزیره‌ای در استان تصریح کرد: گرچه هر دستگاه  قانونی دارد اما در کل کشور بلکه در کل دنیا کارها قائم به شخص است و روحیات شخص در کیفیت انجام وظایف اثرگذار است.

این مقام مسؤول با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی برای هم افزا شدن حرکت‌های فرهنگی به اندازه کافی زیرساخت و قانون وجود دارد، اما ضعف در ناحیه روحیه افراد و موانعی است که در این زمینه ایجاد می‌شود، افزود: تجربه های تلخی که در برخی هم افزایی‌ها به وجود می‌آید گاهی سبب می‌شود این هم افزایی ادامه پیدا نکند.

حجت الاسلام نبی‌زاده در پاسخ به پرسشی درباره نقشه فرهنگی استان خوزستان بیان داشت: نقشه فرهنگی خوزستان پیرو نقشه فرهنگی کل کشور است؛ البته جلساتی برای اصلاح ساختار فرهنگی کشور در سراسر کشور از جمله در استان ما به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل شد که نتایج این جلسات و نظرات گردآوری و به شورای انقلاب فرهنگی منعکس شده و منتظریم یک اتفاق خوب بیفتد.

وی در ادامه با بیان این که مسأله فرهنگ در خوزستان با مسائل مختلفی آمیخته شده است، تصریح کرد: مردم در خوزستان گاه درگیر مسائل ابتدایی خود مانند آب شرب هستند؛ امنیت، انعطاف زیاد در قیمت‌ها، ولنگاری و رها شدگی در برخی فعالیت ها از دیگر مسائل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: طی سالیان زیادی این باور در مردم خوزستان ایجاد شده که وقتی کلنگی به زمین بخورد قرار نیست خودشان شاهد افتتاح آن باشند.

حجت الاسلام نبی زاده با تصریح به این که چرخه حیات در خوزستان دچار آسیب شده است، گفت: مسأله ریزگردها بی‌شک محصول آسیب چرخه حیات در خوزستان است که مجموعه اینها سبب می‌شود ذهن یک خوزستانی، ذهن آشفته‌ای باشد.

وی با بیان این که مسائل در هم تنیده سبب می‌شود میزان اثرگذاری کار فرهنگی کاهش پیدا کند، اظهارداشت: به عبارتی فرهنگ چون تابع متغیرهایی است و این متغیرها در خوزستان دچار خلل است، کار فرهنگی کم اثر است؛ اگرچه ما نیز باید شیوه کار فرهنگی خود را اصلاح کنیم.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این‎که در تبلیغات اسلامی خوزستان خود را منحصر در دستورالعمل‌های ابلاغی مرکز نکردیم، گفت: متناسب با بوم و شرایط استان خوزستان نگاه کردیم و برنامه‌های خود را به اجرا رساندیم؛ برای نمونه در اهواز، سی منطقه حاشیه داشتیم که توانستیم به واسطه سازمان مرکز یک سهمیه جداگانه برای استقرار روحانی در این ۳۰ منطقه دریافت کنیم.

سامانه 1814 با مرکزیت خوزستان در کشور راه اندازی می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که مرکزی برای پاسخگویی به سوالات اعتقادی در استان خوزستان، در حال راه اندازی است، ادامه داد: این سامانه به سبب پاسخگویی به مسائل اعتقادی متناسب با شرایط روز در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به این که این سامانه به شماره ۱۸۱۴ در مراحل عملیاتی شدن است، افزود: این شماره ای ملی که مرکز آن در خوزستان است.

حجت الاسلام نبی‌‎زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳۰ مسجد را تحت پوشش قرار دادیم، ابرازداشت: برخی مساجد طرح امام محله هستند که در این طرح مساجدی که در مراکز شهرها واقع شده‌اند را از فعالیت فرهنگی آن‌ها حمایت می‌کنیم؛ در طرح امام روستا، مساجد روستا و پایگاه اجتماعی، مساجدی هستند که در حاشیه شهر فعالیت می‌کنند که این دو تحت پوشش سازمان هستند.

وجود 3 هزار هیأت مذهبی در خوزستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که یکی دیگر از ظرفیت‌های دیگر سازمان، شورای هیأت مذهبی است که ششمین دوره انتخابات آن ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سراسر استان برگزار می‌شود، ابرازداشت: در حال حاضر سه هزار هیأت مذهبی داریم و در یک افق سه ساله برنامه‌ریزی کردیم که ۱۰ هزار هیأت مذهبی ثبت شده داشته باشیم.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۲ قرارگاه فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ما اعلام کردیم که سازمان نیستیم، بلکه قرارگاه فرهنگی هستیم و ذیل آن 12 فعالیت برای این قرارگاه تعریف کردیم که موضوعات آن شامل مسجد، بانوان، مقابله با فرق ضاله، تشکل‌های مردمی، رسانه و فضای مجازی، آموزش اقشار تاثیرگذار، قرآنی، مدارس صدرا، قرارگاه پشتیبانی فرهنگی است.

وی همچنین درباره مدارس صدرا گفت: تعداد این مدارس در استان ۱۵ مدرسه بود که در حال حاضر ۳۰ مدرسه هستند و این در کشور بی‌نظیر است./9454

حسین زمان زارعی

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات