۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۱۱۱۴۳
نیم‌نگاهی به عملکرد دفتر تبلیغات(۷)؛

باید در عرصه تبلیغ نوآوری داشت

باید در عرصه تبلیغ نوآوری داشت
حجت الاسلام علیخانی با اشاره به لزوم خدمت رسانی به مردم توسط طلاب نوآوری در تبلیغ را نیاز ضروری نهادی تبلیغ کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی مسؤول دبیرخانه گروه‌های جهادی حوزه در نشست صریح و صمیمی با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: چند مسأله سبب می‌شود تا نهاد دفتر تبلیغات به فکر نوآوری باشد از همین باید به سمت نوآوری برود.

وی افزود: اینکه تقسیم کار در بین نهاد‌های حوزه به خوبی انجام نگرفته، ذوابعادی مجموعه، بودجه کم و شناخته شده نبودن دفتر ایجاب می‌کند نوآوری داشته باشید؛ نوآوری الزاماتی دارد که هر از چندگاهی باید تغییر نیرو بدهید، و هر چه قدر که معاونین بروز باشند باید تغییر داده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پاسخ گفت: تغییرات انجام شده است؛ حجت الاسلام شیخ الاسلام به عنوان معاون فضای مجازی نصب شدند و حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد جایگزین حجت الاسلام والمسلمین زادهوش شده و همچنین در برخی دیگر از معاونت‌ها و ادارات و بخش‌های تابعه نیز تغییرات با رویکرد تحولی در دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته است.

حجت الاسلام علیخانی اظهار داشت: مجموعه‌های مختلف حوزوی به فکر تبلیغ هستند، اما نوآوری مهم است اسنپ تبلیغی را چه کسی می‌تواند راه بیاندازد؟ با ایجاد یک سامانه و زیرساخت فناورانه با اتصال نیاز منطقه به توان مبلغ می‌تواند کمک کند تا ۵۰ هزار اعزامی رخ دهد که دفتر تبلیغات باید این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی هم خیلی مهم است که نیاز به تکرار نیست. ساختار دبیرخانه گروه‌های جهادی در حوزه را تشکیل دادیم و با جمعی از فعالین گروه‌های جهادی خدمت حضرت آقا رفتیم که توصیه کردند کاری کنید همه جوان‌های کشور ما در حوزه فعالیت‌های جهادی وارد شوند و خدمت رسانی داشته باشند.

این فعال جهادی افزود: یکی از شئون جدی طلبه رسیدن به درد و داد مردم است؛ طبق فرمایش حضرت آقا در محیط تحصیلی خود دبیرخانه را ایجاد کردیم؛ برای مثال گروه‌های تبلیغی که اعزام می‌کنید اگر حل مشکلات مردم را حل کردند مورد تشویق قرار گیرند.

حجت الاسلام علیخانی گفت: نظام ارتقای دفتر تبلیغات بر پایه کار جهادی تعریف نشده است و «بلاغ مبین» در دوره ما این است که برویم مستقیما با مردم روبرو شویم؛ اگر امام جماعت در منطقه خود اثرگذار باشد باید گرهی باز کند و این امر معبر‌ها را باز می‌کند. ثابت شده است که هم خوانی امر تبلیغ با گروه‌های جهادی بسیار مثمر ثمر خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین واعظی نیز اظهار داشت: حرف و سخن شما را قبول دارم؛ ۳۰۰ گروه تبلیغی ثبت شده داریم و شاید همه آن‌ها توان ورود را نداشته باشند، اما بنده از پیشنهاد پشتیبانی می‌کنم و عملیاتی می‌کنیم، طرحی بنویسید تا این امر انجام بگیرد.

ارسال نظرات