۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۱۴۶۹۹
مدیر عامل بنیاد بین المللی امامت:

نخستین کنگره بین المللی «امامت» برگزار می شود + جزئیات

نخستین کنگره بین المللی «امامت» برگزار می شود + جزئیات
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی گفت: بنیاد بین المللی امامت عزم را جدی کرده است که امامت را به عنوان یک مکتب تربیتی به دنیا معرفی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیر عامل بنیاد بین المللی امامت در نشستی خبری که در سالن جلسات بنیاد بین المللی امامت برگزار شد، با اشاره به زمان تاسیس بنیاد امامت اظهار داشت: از زمانی که بنیاد امامت آغاز به کار کرد فعالیت‌های آن بسیار محدود بود؛ اما به تدریج مباحث امامت به عنوان رشته علمی در حوزه ها و دانشگاه ها آغاز به کار کرده و شکل گرفت که بحمدالله فارغ التحصیل های فراوانی در این زمینه داشتیم.

وی در ادامه نشست اظهار داشت: مرکز تخصصی امام شناسی، مرکزی مرجع در حوزه آموزشی شناخته می‌شود و تا به امروز بنیاد امامت دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امامت با اشاره به راه اندازی مرحله جدیدی از فعالیت های بنیاد امامت خاطرنشان کرد: رویداد غدیر، رویدادی دینی نیست؛ بلکه به دستور خداوند و به کارگردانی رسول گرامی اسلام(ص) به وقوع پیوسته است و یک باور اساسی در اندیشه اسلامی است.

وی در ادامه افزود غدیر یک مکتب و نظام معرفتی است و آنچه در پرتو امامت شکل گرفته است مکتب و نظام جامع در جهان اسلام است؛ مکتبی که تراز است و برای همه نسل ها پیام عملی دارد؛ اما متاسفانه ادبیات این مکتب به جهانیان رسانده نشده است و باید این کار به وقوع بپیوندد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی خاطرنشان کرد: این جای تاسف دارد که ما نتوانستیم اصل امامت معصوم(ع) آن را بر جهانیان معرفی کنیم و تاسیس بنیاد بین المللی امامت بعد از یک دهه تجربه در شناسایی و معرفی اصل امامت می تواند گویای فرهنگ جدید در دنیا باشد و بنیاد بین المللی امامت عزم را جدی کرده است که امامت را به عنوان یک مکتب تربیتی به دنیا معرفی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نامه های بنیاد بین‌المللی امامت شناسایی و تغذیه ظرفیت های بین المللی است افزود: ما امروز در دنیا نسبت به تشیع و دوستداران اهلبیت، ظرفیت‌های بسیاری به صورت پراکنده داریم که متاسفانه نتوانستیم تا هنوز این افراد را به صورت درست شناسایی، مدیریت و تغذیه کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امامت ابراز کرد: اصل امامت برخلاف اعتقاد برخی از افراد که امامت را محور اختلاف می دانند، محور وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام است؛ چرا که امامت اصلی اسلامی است نه فقط اصلی شیعه؛ و به همین خاطر امامت می‌تواند به راحتی تبدیل به گفتمان جهانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی ابراز کرد: ما در سه بخش اساسی به تربیت نیروهای بین المللی می‌پردازیم که تربیت مبلغان متخصص در حوزه علمی، محققانی که بتوانند با زبان امروزی تحقیق و پژوهش کنند و در نهایت اساتیدی که در مدارس علمی مباحث مربوط به امامت را آموزش دهند تربیت می کنیم.

وی در ادامه برگزاری کنگره های بین المللی در حوزه امامت را یکی از برنامه‌های بنیاد امامت خواند و خاطرنشان کرد: ما در سال آینده اولین کنگره بین المللی امامت را برگزار خواهیم کرد و طراحی مجموعه نشست های حضوری و مجازی نیز یکی از کارهای آینده ما در این بنیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی اظهار داشت: با تلاش هایی که صورت گرفت مجوز 30 نشریه به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت شده است تا به با تولید محتواهای علمی عهده دار معرفی امامت با زبان مختلف باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد توسعه ادبیات امامت در ابعاد مختلف یکی دیگر از فعالیت های بنیاد بین المللی امامت است که ما در صدد آن هستیم تا جایگاه امامت را در مسائل گوناگون از نمود کلامی صرف، به همه حوزه های دانشی توسعه دهیم تا سهم امامت در پژوهش ها نیز مغفول نماند.

ارسال نظرات