۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۱۸۵۱۶
مسؤول بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت استان اصفهان تشریح کرد؛

اهمیت روزی حلال در زندگی انسان/ ضرورت‌های تبلیغ اربعین

اهمیت روزی حلال در زندگی انسان/ ضرورت‌های تبلیغ اربعین
اصفهان _ حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مسائل انسان در لقمه و روزی است، گفت: مبلغان در سفر اربعین باید با نیت خالص به تبلیغ دین بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی مسؤول بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت استان اصفهان، ظهر امروز در نشست آموزشی توجیهی مبلغه‌های اعزامی به موسم اربعین، با بیان اینکه اولیای خدا از غذاهای شبهه‌ناک هم پرهیز می‌کنند گفت: اینکه قرآن می‌فرماید حیوانات محشور می‌شوند، به معنی این نیست که بگوییم حیوانات واقعی بلکه افرادی هستند که با اعمال خود خوی حیوانی پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روزی حلال خاطرنشان کرد: در جامعه نباید دنبال فلسفه حجاب باشیم بلکه باید ریشه و منشأ لقمه‌ها را پیدا کنیم، عزت و سربلندی انسان ریشه در لقمه و روزی حلال دارد. یک مبلغ در سفر اربعین باید بداند که به چه دلیل در این سفر حاضر می‌شود و حضور همه افراد در این سفر به ویژه مبلغین باید با نیت الهی و خالصانه در این سفر حاضر بشوند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) در مورد کسی که می‌خواسته در جنگ صفین حاضر بشود اما نتوانسته در رکاب امام با دشمن بجنگد، می‌فرمایند او در جنگ در کنار ما بوده است، این موضوع نشان دهنده اهمیت خلوص در نیت است. مبلغان نیت کنند هر موکبی که امام حسین(ع) صلاح می‌دانند قسمت آنها بشود تا در آن حضور پیدا کنند.

مسؤول بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت استان اصفهان، افتخار حضور مبلغان در جریان اربعین را یک هدیه الهی توصیف کرد و افزود: آفت این مسیر عجب و غرور و خودپسندی است، کلید موفقیت در این راه دل شکسته است. همه خواهرانی که می‌خواهند در این فعالیت تبلیغی در ایام اربعین حاضر بشوند باید پایه چهارم حوزه علمیه باشند یا اگر پایه پایین‌تری هستند مدرکی از مرکزی تبلیغی داشته باشند و آن را ارائه بدهند.

وی ادامه داد: ممکن است برای خواهران مبلغه موکبی جهت استقرار مشخص بشود و اگر برای کسی موکبی مشخص نشده است در مسیر با ارائه حکم تبلیغی خود می‌تواند وارد موکب‌های استان اصفهان بشود، اعزام به این فعالیت تبلیغ با هزینه مبلغه‌ها انجام می‌شود چرا که بودجه‌ای در این خصوص در اختیار نهادهای مربوطه قرار نگرفته است.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه گاهی برخی افراد متدین نسبت به خانم‌ها بی‌توجه هستند و نباید این موضوع باعث ناراحتی مبلغان خواهر بشود، تصریح کرد: اگر تبلیغ رفتید و از شما تقدیر نشد اصلا نگران چیزی نباشید، خداوند برای شما جبران خواهد کرد. مبلغان نباید در سفر اربعین وارد بحث‌های سیاسی بشوند بلکه فقط در خصوص تبلیغ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) فعالیت داشته باشند. با جوانان زائر در خصوص فرزندآوری و بچه‌داری و مسائل تربیتی و خانواده صحبت کنید./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات