۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۱۸۵۵۷

کتاب «پیغام ماهی‌» روایتی از شهید حسین همدانی

کتاب «پیغام ماهی‌» روایتی از شهید حسین همدانی
کتاب «پیغام ماهی‌» پنجمین‌عنوان از مجموعه «بیست‌وهفت در ۲۷» است که توسط این‌ناشر درباره فرماندهان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «پیغام ماهی‌» نوشته گلعلی بابایی، یکی از آثار بازار نشر درباره شهید حسین همدانی است و با عنوان فرعی «سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت، پرچم‌دار رشید سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص)؛ شهید حسین همدانی» منتشر شده است. این‌کتاب در سیزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد به‌عنوان اثر برگزیده و در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان اثر تحسین‌شده جایزه کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

این‌کتاب پنجمین‌عنوان از مجموعه «بیست‌وهفت در ۲۷» است که توسط این‌ناشر درباره فرماندهان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) منتشر می‌شود.

کتاب «پیغام ماهی‌ها» در حال‌حاضر با ویراست دوم و نسخه‌های چاپ دوازدهم در بازار نشر حضور دارد. چاپ اول این‌کتاب ۵۱۲ صفحه‌ای پاییز سال ۹۴ به بازار نشر آمد و سال ۹۷ هم به چاپ یازدهم رسید. چاپ دوازدهم این‌اثر هم سال ۹۸ در کتابفروشی‌ها عرضه شد.

شهر حلب

گلعلی بابایی درباره این‌کتاب می‌گوید دربرگیرنده روایت دست اول سردار همدانی از ولادتش در ۲۴ آذر ۱۳۲۹ تا تودیع‌اش از فرماندهی تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) در پاییز سال ۱۳۶۴ را در بر می‌گیرد. «و متاسفانه چون آن بزرگوار به علت ابتلا به مشغله فراوان سه‌ساله پایانی عمر با برکتش، مجالی برای نشستن در پای میکروفن مصاحبه راوی خاطراتش – حسین بهزاد – نمی‌یافت.

استمرار روایت او از سرگذشت سراسر ایثار و پیکارش ناشنوده و ثبت‌نشده باقی ماند. مولف به دلیل فقدان مستندات آرشیوی، نتوانست در رابطه با فرازهای سی‌ساله پایانی سرگذشت قهرمان این‌کتاب از پاییز ۶۵ تا ساعت شانزده عصر روز پنجشنبه شانزدهم مهرماه ۱۳۹۴ خورشیدی که در حومه جنوبی شهر حلب سوریه به قافله یاران شهیدش ملحق شد، جز یک سخنرانی توصیفی از شهید همدانی پیرامون چگونگی شکل‌گیری جبهه مقاومت در سوریه و خاطره‌ای کوتاه، لیکن به‌شدت جذاب از آخرین دیدار او با همسرش مطلب دیگری را بیاورد.» (صفحه ۱۴)

بابایی برای نوشتن «پیغام ماهی‌ها» از کتاب‌های «مهتاب خین»، «همپای صاعقه»، «بهار ۸۲»، «ده متری چشمان کمین»، «وقتی مهتاب گم شد»، «سهم من از چشمان او»، «آب هرگز نمی‌میرد» و نوار مصاحبه‌های و سخنرانی‌های شهید همدانی استفاده کرده است.

ارسال نظرات