۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۷۲۱۳۸۹
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

حضور بیشتر روحانیت در جامعه، ضرورتی دینی و عقلی است

حضور بیشتر روحانیت در جامعه، ضرورتی دینی و عقلی است
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: نعمت طلبگی، نعمت بسیار بالایی است که بالاتر از آن وجود ندارد و در این فضا می توانیم برای رشد فردی و اجتماعی، قدم های بسیاری برداریم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان مقیم قم که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالبی که علما می توانند از انبیاء در کنار مباحث علمی و ... به ارث ببرند، مباحث اخلاقی و سیره تبلیغی آنان است.

وی ابراز داشت: اگر در عرصه تبلیغی حضور پیدا نکرده و با نسل جوان و نوجوان ارتباط برقرار نکنیم و رفیق نشویم، فرصتی برای آینده وجود نخواهد داشت.

امام جمعه همدان خاطرنشان ساخت: توجه به مسائل اجتماعی از ضروریاتی است که باید در حوزه علمیه قم بیشتر به آن دقت داشت؛ امروز حضور بیشتر روحانیت در جامعه، ضرورت دینی و عقلی است و باید از فرصت های موجود، استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: روحانیت در مقام ثبوت، خادم مردم است؛ اما در مقام اثبات هم باید ثابت کنیم که خادم مردم هستیم؛ پیامبر (ص) نیز از جنس مردم است و به آنان خدمت می کرد و ما نیز وارث همان پیامبریم.

سخنران این جلسه بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام زجرهای بسیاری برای تربیت مردم کشید تا بتواند حتی یک نفر را به راه راست هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: نعمت طلبگی، نعمت بسیار بالایی است که بالاتر از آن وجود ندارد و در این فضا می توانیم برای رشد فردی و اجتماعی، قدم های بسیاری برداریم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مسائل استان همدان اشاره کرد و ابراز داشت: دولت فعلی در بحث انتقال آب زحمات بسیاری کشیده و کارهای بزرگی انجام شده است و نمی توان بی انصافی کرد و بالغ بر هزار و صد میلیارد تومان بودجه به استان داده است تا مشکل آب حل شود؛ اما همچنان مشکل آب در همدان حل نشده است.

امام جمعه همدان خاطرنشان ساخت: امروز حضور طلاب و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش از ضروریات است و این فضا برای حضور بزرگواران به اندازه ظرفیت موجود در دفتر، آماده است.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نماینده طلاب و فضلای همدان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز ظرفیت مناسبی از طلاب و فضلای همدانی در شهر مقدس قم وجود دارد که نماینده محترم ولی فقیه می تواند از این ظرفیت در سطح استان استفاده نماید.

وی اظهار داشت: از مشکلات موجود، استفاده کمتر از طلاب همدانی مقیم قم در ایام تبلیغی در سطح استان است که نیازمند پشتیبانی بیشتر از طرف مسئولان استانی است.

ارسال نظرات