۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۲۱۷۴۰

تاکید آیت الله سید یاسین الموسوی بر لزوم منع فعالیت جاسوسی آمریکا و اسرائیل

تاکید آیت الله سید یاسین الموسوی بر لزوم منع فعالیت جاسوسی آمریکا و اسرائیل
توصیه های آیت الله مجاهد «سید یاسین الموسوی» که توسط امام جمعه موقت بغداد حجت الاسلام شیخ احمد عطار در خطبه سیاسی نماز جمعه بغداد قرائت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، توصیه های آیت الله مجاهد «سید یاسین الموسوی» که توسط امام جمعه موقت بغداد حجت الاسلام شیخ احمد عطار در خطبه سیاسی نماز جمعه بغداد قرائت شد؛ ایشان در واکنش به مامور شدن «محمد شیاع السودانی» برای تصدی دولت جدید عراق خاطر نشان کرد: دولت جدید باید به اقدامات فوری و ریشه ای برای حل مشکلات مردم عراق و پایان دادن به وضعیت فاجعه باری بزند که عراقی ها به سبب توطئه های خارجی بپردازند.

آیت الله سید یاسین الموسوی افزود: چند ماموریت اساسی که آقای نخست وزیر جدید(محمد شیاع السودانی) باید انجام دهد از جمله اینکه مانع حضور و فعالیت مراکز اطلاعاتی بیگانه در تمام خاک عراق از شمال تا جنوب شود که طی این سال‌ها به شکل علنی و شبه علنی فعالیت می‌کنند و در راس آنها سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی(موساد) قرار دارند و همچنین مقابله با فعالیت جاسوسی اسرائیل در کردستان عراق یک ضرورت است.

وی گفت: ما از نمایندگان و مسئولان وطن دوست جدید در دستگاه قضایی و پارلمان و دولت می خواهیم با هر سیاستمدار و غیر سیاستمداری که روابط مشکوکی با سفارتخانه های بیگانه دارند، برخورد کنند.

وی درباره تلاش گسترده رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا برای وادار کردن کشورهای عربی به عادی سازی روابط با اشغالگران تاکید کرد: صهیونیستها به دنبال سیطره بر عراق هستند، آنها فقط به عادی سازی روابط با عراق رضایت نخواهند داد، بلکه چشم طمع به این دوخته اند که عراق تحت اراده و سیطره آنها باشد.

الموسوی تصریح کرد: تمام کسانی که قرار است در دولت جدید مسئولیت داشته باشند، باید سالم و پاکدست و از فساد به دور باشند.

وی افزود: طی روزهای اخیر شنیدیم که نخست وزیر جدید برنامه و طرح عملیاتی خدماتی برای اصلاح زیرساختها، برق و آب و خدمات رسانی و مبارزه با فساد آماده کرده و امیدواریم این شعارها به واقعیت تبدیل شود و آنها را در زندگی روزمره خود مشاهده کنیم .

این عالم مبارز عراقی تاکید کرد: ما می‌دانیم که آمریکایی ها و اسرائیلی ها و کسانی که فریب آنها را می‌خورند، آرام نخواهند نشست، این طرفها خواهان ثبات و امنیت و آرامش سیاسی در عراق نیستند و به دنبال ایجاد مشکلات و هرج و مرج و ناآرامی هستند، اما به مسئولین می‌گوییم اگر می خواهید بر توطئه های خارجی پیروز شوید، شما را به وحدت و پاکدستی ملی و دوست داشتن عراق و دفاع از فقرا و مستضعفان و کار برای خدا و تکیه به مردم خود و صداقت با آنها دعوت می‌کنم./۹۸۸

ارسال نظرات