۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۲۲۳۹۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

افزایش انگیزه در جامعه لازمه ترویج فرهنگ کتابخوانی است

افزایش انگیزه در جامعه لازمه ترویج فرهنگ کتابخوانی است
احمدی بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: افزایش انگیزه در جامعه لازمه ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، منصور احمدی، ظهر امروز در نشست ستاد استانی گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان برگزار شد، گفت: برای مهندسی فرهنگی به کتاب نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ابراز کرد: فضل کتاب بر اندیشه بیان، برکسی پوشیده نیست و نوشتار و کتابت عامل نگهداری اندیشه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  آمار مطالعه کتاب در لرستان مطلوب نیست، تأکید کرد: برای ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی باید افزایش انگیزه در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

کتاب وسیله‌ای برای ساخت فرهنگ است

احمدی با تأکید بر ضرورت فراهم ساختن زمینه لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتاب وسیله‌ای برای ساخت فرهنگ است و باید اقدامات لازم برای ترویج، تبلیغ و تسهیل کتاب و کتابخوانی فراهم شود تا زمینه افزایش انگیزه در جامعه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته کتاب به صورت الکترونیکی و حضوری در لرستان بیان کرد: رسالت تنها فروش کتاب نخواهد بود و برای ایجاد یک رویداد فرهنگی در جامعه، کتاب باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تبیین و ترویج فرهنگ کتابخوانی ین نسل جوان و نوجوان لازمه ارتقای فرهنگی و حیات جامعه است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات