۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۲۲۸۸۹
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم دشمن شناسی و شناخت ظرفیت‌های کشور از سوی نخبگان علمی

لزوم دشمن شناسی و شناخت ظرفیت‌های کشور از سوی نخبگان علمی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم دشمن شناسی و شناخت ظرفیت‌های کشور از سوی نخبگان علمی تأکید کرد و گفت: نخبگان علمی تلاش خود را برای پیشرفت کشور به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در مراسم تجلیل از ۲۸ پرفسور دانشگاه کاشان گفت: اسلام برای کسب علم و دانش اهمیت زیادی قائل شده است.

وی با اشاره به جایگاه علم در اسلام افزود: در قرآن از علم و جهاد و تقوا به عنوان سه رکن برتری انسان نام برده شده است و در موضوع جهاد شهید حاج قاسم حدود ۴۰ سال مبارزه کرده است تا آمریکا نتواند بر منطقه حاکم شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف، کنترل چشم و زبان، کم فروشی و خوب درس دادن و خوب درس خواندن و تربیت صحیح فرزندان از مصادیق تقوا هستند.

وی به اهمیت علم آموزی در اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه دانا و جاهل با یکدیگر برابر نیستند و خداوند به علما و صاحبان درجات ولایی داده است، افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید کسی علم خود را به دیگران می‌آموزد در قیامت به تنهایی یک امت محسوب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه اهل علم از استعداد برتر برخوردار هستند و باید قدر خود و جایگاه خود را بدانند، گفت: علم نعمت بی بدیلی است که خداوند به انسان هدیه می‌کند و این نعمت مستلزم شکر لسانی و عملی است تا استعدادها در مسیری که خداوند دوست دارد استقاده شود، در غیر این صورت کفران نعمت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اهل علم را سرمایه و آبروی کشور دانست و افزود: در روایت از علم به عنوان زندگی نام برده شده است.

وی در ادامه بر دشمن شناسی و شناخت ظرفیت‌های کشور از سوی نخبگان علمی تأکید کرد و با اشاره به اینکه نخبگان علمی کشور تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت کشور به کار بگیرند، اظهار داشت: نخبگان علمی در کنار مدارج علمی از وظیفه سنگین پدر و مادر بودن خود غفلت نکنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به پیش بینی کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران و کاهش جمعیت ایران به ۱۹ میلیون طی ۸۰ سال آینده ازسوی سازمان ملل، گفت: فرزندان خود توجیه کنید تا کشور را از ژن نخبه محروم نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اساتید دانشگاه نسبت به روزانه ۱۵دقیقه تلاوت قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و همچنین معرفی امام زمان(عج) به دانشجویان اهتمام بیشتری داشته باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات