۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۲۳۱۶۳
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

برجام، راهبرد دشمن برای فشار به ایران است

برجام، راهبرد دشمن برای فشار به ایران است
حجت‌الاسلام یزدانی گفت: برجام فقط یک راهبرد و راهی است که از طریق آن روی ایران فشار بیشتر بیاورند.

حجت‌الاسلام حسن یزدانی، مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه درخراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، برجام را راهی برای فشار بیشتر به ایران برشمرد و اظهار داشت: نتیجه مذاکرات برجام نشان داده که آمریکا می‌خواهد از برجام به‌عنوان یک پل برای فشار بیشتر روی ایران استفاده کند.

وی افزود: ایالات‌ متحده این توافق را به‌عنوان یک عهدنامه که همه مفاد آن باید اجرا شود، هیچ‌وقت نپذیرفته است. در همان زمان او قبول نداشته الآن هم قبول ندارد.

حجت‌الاسلام یزدانی اضافه کرد: حتی اگر سنا هم این را تصویب کند، بازهم نمی‌شود این را به‌عنوان تضمین حساب کرد.

وی ادامه داد: عهدنامه‌هایی که آمریکا با روسیه امضا کرده بود در موارد مختلف و سلاح اتمی، از خیلی از آن‌ها بیرون آمده است؛ بنابراین آن‌طور که ایران دنبال تضمین است در رابطه با آمریکا امکان ندارد.

حجت‌الاسلام یزدانی تصریح کرد: ازنظر قانون آمریکا این کار را هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند تضمین دهد درنتیجه بهترین تضمینی که می‌تواند بدهد و ایران می‌تواند دنبال آن باشد باید قرارداد به‌گونه‌ای باشد که اگر آمریکا یک تعهد را اجرا نکرد ایران هم متقابلاً تعهدات خود را انجام ندهد.

وی خاطرنشان کرد: موج‌سواری آمریکا و عمال غربی این کشور علیه ایران، سناریویی را تداعی می‌کند تا تهران را درگیر یک بازی ذهنی کرده تا ایران شرایط آن‌ها را پذیرفته و تن به توافقی با دستاورد حداقلی بدهد.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در عمل کاری انجام داد، گفت: در روابط بین‌الملل اینکه منتظر بمانیم و از بیرون بگوییم چرا آمریکا این کار را کرد و شکایت و گلایه کنیم به درد کسی نمی‌خورد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات