۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۲۵۹۰۵
امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب:

فضای مجازی ابزار دشمن برای شایعه پراکنی در جامعه است

فضای مجازی ابزار دشمن برای شایعه پراکنی در جامعه است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: رسانه ها و فضای مجازی ابزار دشمن برای شایعه پراکنی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام کریمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهارداشت: رسانه ها و فضای مجازی هم دارای فرصت و هم تهدیداتی است که می توان از آن به درستی و در راستای روشنگری و بصیرت افزایی جامعه استفاده کرد.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب افزود: دشمنان نظام و انقلاب امروز به صورت گسترده از رسانه ها و فضای مجازی برای مقابله با نظام و انقلاب اسلامی استفاده می کنند و این رسانه ها به ابزاری برای شایعه پراکنی و تولید دروغ و شبهه افکنی در کشورمان تبدیل کرده اند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اهداف دشمن از شایعه پراکنی ضربه زدن به اعتقادات مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، ایجاد بدبینی و انزجار نسبت به جریان حق، ایجاد اختلاف و شورش میان اقوام، احزاب و نهادهای مدنی، ایجاد جنگ روانی میان مردم و هرج و مرج در جامعه می باشد.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به دستور قرآن کریم برای مقابله  و خنثی ساختن حربه دشمن افزود: قرآن کریم می فرماید: واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا، بنابراین پرداختن به اختلافات باعث سوء استفاده دشمن از وضعیت شده و هردو طرف را مسلح کرده و به کشتن همدیگر وا می دارد.

وی ادامه داد: آگاهی بخشی به جامعه و بصیرت افزایی مردم و روشنگری توطئه و نقشه های شوم دشمن، عدم توجه به شایعات و مراجعه به منابع موثق و معتبر برای دریافت اخبار و پرهیز از نقل و بازنشر شایعات و اخباری که یقین به صحت آن نداریم، مراقبت و نظارت بر شبکه های اجتماعی و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از راههای مقابله با شایعه پراکنی دشمن است.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب در ادامه به ۲۵ آذر روز پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش محور درس و التزام به آن در فرایند تدریس نبض یاددهی و یادگیری است و در توسعه تفکر انتقادی، علمی، خلاقانه و فراگیر راهگشا می باشد./1400/

ارسال نظرات