۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۲۹۵۵۴
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خبر داد:

رشد ۴۰۰ درصدی زکات استان قم

رشد ۴۰۰ درصدی زکات استان قم
مسعودیان راد گفت: عمده درآمد‌های زکات به سمت محرومیت‌زدایی رفته و ۶۰ درصد از آن در قالب تهیه جهیزیه، مسکن، امور درمانی، تحصیلی و دیگر امور مورد نیاز محرومان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای محسن مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در نشست خبری «جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قم» که ظهر امروز در محل جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان برگزار شد اظهار داشت: در آستانه جشنواره علمی، ترویجی و تکریم قرار داریم که امیدواریم این جشنواره بتواند شأن استان قم را که شهری علمی و فقهی است را به نمایش گذارد.

وی در ادامه افزود: فریضه زکات یکی از واجبات فراموش شده ای است که کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دبیر شورای زکات در استان قم سعی کرده است این فریضه را به شکلی احیا کرده و آثار آن را به عامه مردم به منصه ظهور برساند.

مسعودیان راد بیان داشت: درآمد زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) تا به امروز بالغ بر ۲۵۳ میلیارد ریال می باشد که در شش ماهه اول سال رشد زکات استان بالغ بر ۴۰۰ درصد ارزیابی شده بود که یکی از رتبه های برتر کشوری را نیز به خود اختصاص داد و امسال نیز با اقدامات برجسته ای که انجام دادیم، تلاش کردیم در جهت شبکه سازی امر زکات گام برداشته و اقداماتی را انجام دهیم که در این رابطه ۶۱ روستای پرداخت کننده زکات وجود دارد.

وی در ادامه افزود: تعداد جلسات شورای زکات در مرکز بخش ها ۲۵ مورد و روستاها ۱۴۶ مورد بوده است که میزان نشست ها، هماهنگی ها و اقداماتی که در سطوح مختلف زکات در سطح استانی و بخش های مختلف بوده است فعالیت های خوب و چشمگیری داشته ایم و سعی ما بر این بود که که شبکه زکات را به شکلی علمی و کاربردی در سطح مناطق روستایی داشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان داشت: عمده درآمدهای زکات استان به سمت محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود و حدود ۶۰ درصد از درآمدهای ما برای این قشر در قالب تهیه جهیزیه، مسکن، امور درمانی و تحصیلی و دیگر امور مورد نیاز محرومان هزینه می شود و ۴۰ درصد آن نیز در مسائل زیرساختی صرف شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: با توجه به این که استان قم بیشتر سعی کرده است که به بُعد علمی و فقهی جشنواره خود بپردازد، کمیته امداد امام خمینی نیز توانسته است سایت کتابشناسی زکات را ایجاد کند و نمایشگاه کتابشناسی را در ورودی جشنواره خواهیم داشت و یکی از کارهای ما از رونمایی از کتاب جامعه استفتائات زکات در استان قم خواهد بود.

مسعودیان راد مجموعه آثار ارسالی دبیرخانه جشنواره تا به امروز بالغ بر ۴۰۵ اثر در دبیرخانه ثبت شده است که شامل ۳۹ مقاله، ۱۷۰ نقاشی، 9 اثر انیمیشن و موشن گرافی، ۲۵ عدد پوستر، ۴۸ عکس نوشته، ۱۹ داستان کوتاه، ۴۰ اثر خوشنویسی و ۱۷ اثر عکاسی توانستیم دریافت کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در پایان اظهار داشت: در این جشنواره بزرگی که با حضور فرهیختگان و علمای استان و با حضور آیت الله سعیدی رئیس شورای زکات استان و استاندار قم همراه با قرائت پیام آیت الله نوری همدانی در روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۹ در مجتمع حضرت معصومه واقع در خیابان کارگر برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات