۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۳۰۹۶۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

ساماندهی سازمانی ستاد اولویت ما در سه ماه گذشته بوده است

ساماندهی سازمانی ستاد اولویت ما در سه ماه گذشته بوده است
اصفهان ـ حجت الاسلام مظاهری گفت: در سه ماهه گذشته که مسؤولیت ستاد را عهده دار شدم اولویت ما ساماندهی سازمانی ستاد و همچنین تقویت و فعال نمودن ستادهای شهرستانی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، در جمع اصحاب رسانه، به عملکرد سه ماهه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: طی سه ماه گذشته که بنده دبیری ستاد امر به معروف استان اصفهان را بر عهده گرفته ام اولویت خود را ساماندهی سازمانی ستاد استان و همچنین تقویت و فعال نمودن ستاد های شهرستانی قرار دادم.

حجت الاسلام مظاهری ادامه داد: 13 شهرستان را شخصا حضور میدانی داشته که جهت پویا شدن ستاد های شهرستانی تعدادی از دبیران شهرستان ها تغییر یافت و بقیه شهرستان ها را هم ارتباط بسیار قوی را از سوی معاونت های استان داریم که فعالیت های آنها را رصد و پشتیبانی می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در در استان اصفهان 85 اتحادیه صنفی وجود دارد که برای همه این اتحادیه ها دوره های آموزشی برگزار شده و در65 اتحادیه شورای امر به معروف تشکیل و دبیران آنها معرفی شدند که در بقیه این اتحادیه ها بخاطر انتخابات هیات مدیره در تلاشیم با اتمام کار انتخابات و تشکیل هیات مدیره جدید شورای های امربه معروف را فعال کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به تشکیل شوراهای امر به معروف در دستگاه ها خبر داد و اظهار کرد: جلسات مکرری با مدیران کل و مسؤولان دستگاه ها، نهادها و ادارات جهت آموزش امر به معروف و نهی از منکر و همچنین راه اندازی شورا های امربه معروف و نهی از منکر برگزار شده و همچنین برای 270 اداره از سوی معاونت مطالبه گری و دستگاه های حاکمیتی ستاد نامه نگاری جهت تشکیل شورای امربه معروف شده که 75درصد تا کنون شوراها تشکیل و فعالیت خود را شروع کردند.

حجت الاسلام مظاهری به فعال کردن شوراهای امر به معروف در مناطق شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: شهرستان اصفهان داری 15 منطقه و سه شهر می باشد در این مناطق جلسات مداومی جهت فعال نمودن دبیران این مناطق برگزار می شود و همچنین در راستای تشکیل شورا های امر به معروف و نهی از منکر مساجد، هیات های مذهبی و بقاع متبرکه و موسسات خیریه برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته و بحمدالله نتایج بسیار خوبی در این مسیر داشته ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به نقش بسیار مهم مطالبه گری در جامعه تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیگیری مطالبات مردم از مسؤولان است که در طول سه ماهه گذشته پیگری مطالبه کشاورزان در خصوص رها سازی آب در زاینده رود برای کشت پاییزه و جلسات متعدد استانی و کشوری در این خصوص داشتیم که منجر به رها سازی آب شد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر موضوع آلایندگی ها و وضعیت هوا، وضعیت درمان بیماران و مساله روانشناسی و مشاوره معنوی در درمان، وضعیت تامین گوشت قرمز و سفید در ایام عید و ماه مبارک، وضعیت خدمات دهی نانوایان و تامین کسری هزینه های آنها و دلیل کم شدن سهمیه آرد نانوایی های حبیب آباد، وضعیت افزایش کرایه وسائل نقلیه عمومی بین شهری با توجه به افزایش هزینه ها و کمی درآمد رانندگان و شرکتها و پیگیری وضعیت استخدام نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش و بازنگری در مورد برخی افراد جذبی جدید و پیگیری مشکلات اصناف با اداره مالیات و کمک به حل مشکلات آنها از فعالیت های ستاد امربه معروف ونهی از منکر در سه ماه گذشته بوده است.

حجت الاسلام مظاهری در ادامه تصریح کرد: یکی از مطالبات به حق مردم متدین اصفهان رعایت شئونات اسلامی در باب عفاف و حجاب در سازمان ها و نهادها می باشد که در این راستا جلساتی در خصوص وضعیت حیا و حفظ عفت عمومی در جامعه با دستگاه های فرهنگی و حاکمیتی و همچنین وضعیت مبادی ورودی شهر اصفهان فرودگاه، راه آهن، پایانه های مسافربری و خصوصا جهت ایام نوروز برگزار شده که با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته متولیان ملزم به تذکر دادن و همچنین عدم خدمات به هنجار شکنان شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اهمیت ارتباط با نخبگان و صاحب نظران، اظهار کرد: در طول این سه ماه ارتباط و جلسات بسیار خوبی با علمای بزرگوار اصفهان از جمله آیت الله طباطبایی نژاده نماینده محترم ولی فقیه دراستان، آیت الله مهدوی نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری و اساتید برجسته حوزه ودانشگاه برگزار شده که از هدایتها و نظرات این بزرگواران در راستای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بهره فراوان برده ایم.

حجت الاسلام مظاهری عنوان کرد: همچنین در راستای وظایف آموزشی و علمی ستاد 1900نفر در دوره های ملی بینش معروف 2،1و3 و همچنین 200نفر در دوره تربیت مربی عفاف و حجاب ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان های اصفهان طومار مطالبه گری در خصوص حمایت نمایندگان مجلس از طرح عفاف و حجاب که توسط مردم امضا شده بود، توسط ستادهای شهرستانی تحویل نمایندگان مجلس شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات