۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۳۲۵۱۹
آیت الله فاضل لنکرانی:

اساس رژیم صهیونیستی مقابله با اسلام است

اساس رژیم صهیونیستی مقابله با اسلام است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اساس تشکیل رژیم صهیونیستی را مقابله با اسلام دانست و مقابله با آن را نیز بر اساس مبانی فقهی و دینی وظیفه شرعی هر مسلمان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در درس خارج «بررسی فقهی بیمه» با اشاره به روز قدس مقابله با رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل را از اهداف و آرمان‌های بزرگ امام خمینی (ره) دانست و گفت: ایشان در خصوص رژیم صهیونیستی تعبیر غده سرطانی برای جهان اسلام بلکه برای جهان بشریت را به کار بردند.

وی دشمنی رژیم صهیونیستی با اسلام و کشور‌های اسلامی را بدون تردید معرف کرد و گفت: این رژیم با تمام قدرت دنبال هدم اسلام و چپاول منابع کشور‌های اسلامی است؛ امام خمینی (ره) با ابتکار خوب خود بیان داشتند تمام مسلمین دنیا حول محور مقاومت و مبارزه با این رژیم جنایت پیشه حرکت کنند، چون دشمنی و عداوت این رژیم با اسلام است و اختصاص به ایران ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره‌ای به تأسیس مرکز شیعه شناسی در سرزمین‌های اشغالی با هدف شناخت شناخت اسلام و یافتن راه‌های مقابله با تشیع دانست و افزود: جنایت‌هایی که این رژیم نسبت به کشور، مردم و دانشمندان ما مرتکب شده و می‌شود یک مطلب است، اما اساس این رژیم برای مقابله با اسلام است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: اگر این انقلاب نبود معلوم نبود که امروز از کعبه و قبر مبارک پیامبر در مکه و مدینه اثری باقی مانده باشد. هدف صهیونیست‌ها از بین بردن این مراکز است، اما با سیاست‌کاری، فریب‌کاری و حقه‌بازی مسیر خود را دنبال می‌کنند.

وی با اظهار تأسف از حضور تأثیرگذار رژیم صهیونیستی در برخی کشور‌های همسایه و عادی سازی روابط بر خلاف خواست مسلمین، در تشریح این اقدامات اظهار داشت: امروز حاکم واقعی در برخی از کشور‌های همسایه که اکثر جمعیت‌شان شیعه هستند این رژیم بوده که در خصوص نبود مساجد هم برنامه ریزی می‌کند و حتی تعدادی از روحانیون را به زندان بردند که نشان از طراحی رژیم اشغالگر دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به حکم جهاد ذبّی مقابله با رژیم اشغالگر قدس را وظیفه هر مسلمان دانست که باید به هر نحو شده ولو با شرکت در راهپیمایی به مقابله با این رژیم بپردازد.

وی ادامه داد: مقابله با صهیونیست‌ها فقط یک شعار سیاسی نیست و راهپیمایی روز قدس قبل از اینکه یک شعار سیاسی باشد یک فریاد دینی است؛ فریادی است که مسلمانان واقعی باید سر دهند و خطر این رژیم را به همه دنیا اعلام کنند و خواستار محو و نابودی آن باشند. زیرا او دنبال نابودی مسلمانان و محو اسلام و تشیع است.

آیت الله فاضل لنکرانی با ابراز خرسندی از تشکیل هسته مقاومت در جهان اسلام و افزایش قدرت مجاهدین محور مقاومت از فداکاری‌های شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و ابراز داشت: این شهید کم نظیر همّت کرد و با فداکاری‌های شبانه روز خود مردم فلسطین را تجهیز نمود به طوری که امروز توانایی پاسخ به ضربه‌های اسرائیل را پیدا کرده‌اند. باید دعا کنیم قدرت حزب الله، مردم فلسطین و قدرت همه مسلمان‌ها در برابر کفر و استکبار زیادتر شود.

وی در پایان با اشاره به جمله «اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسرائیل از بین می‌رود» از امام خمینی، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها با رسانه‌های بسیار قوی که در اختیار دارند نمی‌گذارند مسلمان‌ها بفهمند چه خبر است؟ شرکت در این راهپیمایی به عنوان یک عبادت و انجام وظیفه با زبان روزه است و امیدواریم با استمداد از خون شهدا هر چه زودتر شاهد روزی باشیم که از این رژیم اثری نباشد.

ارسال نظرات