۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۳۲۹۶۵
آیت الله فقیهی در گفت‌وگو با رسا:

وظایف مردم و حکومت در مقابله با بی حجابی

وظایف مردم و حکومت در مقابله با بی حجابی
آیت الله فقیهی بی حجابی را منافی با آزادی دیگران عنوان کرد و گفت: نهی از منکر باید به وسیله همه مردم انجام شود اما با زبان خوب و به دور از اهانت باشد.

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با تقسیم محرماتی که برای دیگران ضرر دارند یا ندارند گفت: نوعی از محرمات در جامعه اثرگذار و برای دیگران مضر هستند؛ این گناهان باعث بدبختی و ایجاد مشکل برای عده دیگر می شود؛ خلاصه اینکه یک نفر گناه می کند ولی دیگران با مفاسد و مشکلات آن گناه مواجه می شوند.

وی با بیان این مقدمه ابراز داشت: حجاب مسأله ای شخصی است که با زندگی دیگران ارتباط پیدا می کند؛ بی حجابی در جوانان، مردم و جامعه اثرگذار است و تأثیر منفی آن در جوانان و مردم بر همگان روشن است؛ مشکلاتی که برای جوانان پیش می آید و زندگی آن ها را خراب می کند منافی آزادی است.

استاد حوزه علمیه افزود: آزادی تا جایی درست است که منافی آزادی دیگران نباشد؛ در حالی که بی حجابی باعث فساد در زندگی دیگران می شود؛ بنابراین بی حجابی از محرماتی است که باید با آن برخورد شود و اگر ما می خواهیم فساد وجود نداشته باشد، باید گناه در خارج وجود نداشته باشد، چون جوانان ما به فساد کشیده می شوند.

آیت الله فقیهی درباره مقابله با بی حجابی ابراز داشت: نهی از این منکر باید به وسیله همه مردم انجام شود اما باید با زبان خوب و به دور از اهانت، بی احترامی، تحقیر و برخورد فیزیکی باشد؛ البته مراجع قضایی وظیفه خود را می دانند و نوع برخورد آن ها متفاوت از عموم مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حرام سیاسی آنجاست که فرد به غرض مخالفت با نظام اسلامی و جمهوری اسلامی کشف حجاب می کند که علاوه بر حرام شرعی، حرام سیاسی نیز مرتکب شده است؛ این گناهی مضاعف است.

ارسال نظرات