۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۳۴۲۷۵
استاد حوزه علمیه خواهران در گفت وگو با رسا تاکید کرد؛

ضرورت معروف سازی حجاب و پوشش اسلامی در صداوسیما

ضرورت معروف سازی حجاب و پوشش اسلامی در صداوسیما
میرجعفری با بیان ضرورت معروف سازی حجاب و پوشش اسلامی در جامعه، نقش صداوسیما و رسانه ها در معروف سازی حجاب را نقشی کاربردی و موثر دانست.

خانم زاهره سادات میرجعفری استاد حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت معروف سازی حجاب و پوشش اسلامی در کشور و روش هایی که می توان در این زمینه به کار بست اظهار داشت: برخی از پاساژها و فروشنده های لباس زنان برای ترویج بی حجابی، اجناس و کالاهای خود را برای زنان بی حجاب با ۵۰ درصد تخفیف به فروش می رساندند.

وی در ادامه افزود: این امر سبب تشویق و ترغیب برخی از زنان برای خرید لباس های نامتعارف و نامناسب می شود و سوال من این است که چرا مراکز فرهنگی و سازمان های دولتی نیز برای ترویج حجاب و پوشش اسلامی در مکان های عمومی نسبت به معروف سازی حجاب و پوشش اسلامی از این گونه فعالیت های ترویجی انجام نمی دهند؟

استاد حوزه علمیه خواهران بیان داشت: متاسفانه ما حجاب اسلامی را برای دختران خود، نه زیبا ساخته ایم و نه معروف جلوه دادیم؛ اگر مسئله حجاب و پوشش اسلامی در جامعه، تبدیل به معروف شده و فعل ارزشمند شناخته شود، قطعاً افرادی که با حجاب هستند تشویق و عقاید آنان تقویت خواهد شد و برای آن افرادی که کم حجاب و یا بی حجاب هستند، اگر هیچ تاثیری نداشته باشد، حداقل این سوال در اذهان آنان پیش می آید که لابد حجاب ارزش است که از آن تقدیر می شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در جامعه ما، معروف سازی به عکس عمل می‌شود؛ یعنی کسی که دارای حجاب است، به روش های گوناگون همچون رسانه ها، بعضی عادات غلط و برخی سوگیری های سیاسی بی ارزش شمرده می شود و همواره تلاش بر این بوده است که زنان بی حجاب را تحویل گرفته و این گونه زنان را به عنوان زنی به روز و شیک در صدا و سیما و رسانه نشان دهند و زنان محجبه را معمولاً زنان فقیر و غمگین نشان دادند.

میرجعفری با بیان این که این گونه سیاست ها و نحوه معروف سازی بی حجابی در جامعه سبب شده است تا این گونه تفکرات و نگاه‌ها در اذهان جوانان و برخی از افراد جامعه ما رسوخ پیدا کند ابراز کرد: متاسفانه دوگانگی هایی در برخورد برخی از مردم و فروشندگان وسایل زنانه با زنان باحجاب و بی حجاب وجود دارد که به افراد بی حجاب یا کم حجاب نسبت به زنان باحجاب و عفیف توجه و احترام کمتری می شود و این امر سبب شده است که در اذهان برخی از جوانان ما این گونه جا افتد که آن زنی ارزشمند است که مطابق روز حرکت می کند؛ درحالی که این تفکرها اشتباه بوده و وجود این گونه تفکرات در جوانان، نشان دهنده ضعف سیستمی ما است.

وی در ادامه افزود: ما می توانستیم در طول این سال ها حجاب و پوشش اسلامی را ارزش گذاری و معروف سازی کرده و به سمتی کشیده شود که مردم احساس ارزش کنند؛ یعنی وقتی مردم، خانم محجبه دیدند، خود آنان این مسئله را سنبل ارزش دیده و به سمت آن گرفته و از او الگو گیرند؛ علاوه بر این که باید ببینیم که ما چه مقدار از الگوهای زن مسلمان را به تصویر کشیده و به مردم نمایش داده ایم.

ضرورت معروف سازی حجاب و پوشش اسلامی در صداوسیما

نقش صداوسیما در معروف سازی حجاب

استاد حوزه علمیه خواهران بیان داشت: امروزه وقتی صداوسیمای کشور برنامه ای را دایر می کند و در آن برنامه از زنان و سلبریتی های بی حجاب دعوت می کند که بعضا دارای حجاب خوبی نیستند و تصاویری که از آنان در بین مردم و فضای مجازی وجود دارد، تصاویر مناسبی نیست، نمی توان توقع داشت که زنان محجبه برای زنان و دختران جامعه ما الگو به حساب آیند.

میرجعفری در پایان اظهار داشت: متاسفانه در صداوسیمای کشور و فضای رسانه، نه تنها به عدم حضور زنان بی حجاب، استقبال نشان نمی دهند؛ بلکه زیر پای آنان فرش قرمز نیز پهن می کنند که نتیجه آن این خواهد شد که دیگر نمی توان برای دختران جامعه جای انداخت که آن زنی ارزشمند است که با حجاب و باوقار باشد؛ نه بی حجاب و بی عفت.

ارسال نظرات