۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۳۷۷۶۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم؛

۳۰ مدرسه جدید تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد

۳۰ مدرسه جدید تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد
رحیمی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید به 305 هزار نفر می‌رسد، گفت: تا پایان سال جاری ۳۰ مدرسه نوساز در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امروز طی سخنانی اظهار کرد: به‌دلیل افزایش نرخ رشد جمعیت و مهاجرت به استان هرساله شاهد ورود حداقل ۱۰ هزار دانش‌آموز جدید به مدارس استان قم هستیم‌ و کمبود مدرسه و فضای آموزشی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در استان محسوب می‌شود که با آن مواجه هستیم‌.

وی تصریح کرد: طی سال تحصیلی گذشته ۲۹۵ هزار دانش‌آموز در قم مشغول به تحصیل بودند که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود این آمار به ۳۰۵ هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه گفت: حجم دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌ها افزایش یافته و این باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای ما می‌شود که نارضایتی والدین را نیز به همراه دارد.

وی ابراز کرد: متاسفانه به‌دلیل کم توجهی به حوزه آموزش و پرورش در استان در دولت‌های قبلی، قم از لحاظ سرانه فضاهای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۱ متر از میانگین کشوری عقب است. 

رحیمی تاکید کرد: برای این مقدار دانش‌آموزی که به جمعیت دانش‌آموزان ما اضافه می‌شود سالانه نیازمند ساخت ۳۰ مدرسه جدید هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع آموزش و پرورش نیازمند تعامل دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم فضای آموزشی مورد نیاز استان را تامین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: خیرین عزیز مدرسه‌ساز طی سال‌های اخیر در بحث مدرسه‌سازی گام‌های مثبت و موثر بسیاری برداشته و ما را یاری کرده‌اند.

وی توضیح داد: مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد فراهم‌سازی زیرساخت‌هاست که خیرین برای ورود به موضوع تشویق شوند و البته لازم به ذکر است استاندار محترم و نمایندگان مردم شریف قم نسبت به موضوع آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: خبر خوبی که لازم می‌دانم به والدین عزیز بدهم این است که برای اولین بار در تاریخ استان با مشارکت دولت مردمی و خیرین عزیز۳۰ پروژه آموزشی تکمیل شده تا پایان سال‌جاری در اختیار آموزش و پرورش استان قم قرار گرفته خواهد شد.

ارسال نظرات