۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۳۸۴۶۸

با این روش از اداره برق طلب کار شوید

با این روش از اداره برق طلب کار شوید
اگر دلتان می‌خواهد شما هم از وزارت نیرو پاداش بگیرید و بستانکار شوید باید چند ریزه کاری را بدانید و به آن عمل کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. می دانستید مشترکان برق خانگی سراسر کشور فقط در ماه خرداد از اداره برق چقدر پاداش گرفتند؟

تابستان پارسال را که یادتان هست؟ تابستان را بدون قطعی برق خانگی گذراندیم و به گفته وزیر نیرو ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک قبض برقشان رایگان شد یا از اداره برق منطقه‌شان پاداش گرفتند. دلیلش چه بود؟ همکاری شهروندان و صرفه جویی در مصرف برق.

امسال هم وزارت نیرو قول داده در بخش خانگی قطعی برق نداریم اما به شرط همکاری شهروندان و مدیریت مصرق برق. باید بدانید که تابستان امسال وزارت نیرو از سال قبل هم دست و دلباز تر شده و سر کیسه را حسابی شل کرده است. سال گذشته فقط خانواده‌هایی که مصرف برقشان زیر الگوی مصرف بود می‌توانستند از وزارت نیرو پاداش بگیرند اما امسال وزارت نیرو با یک طرح تشویقی برای همه مشترکان حتی آن پر مصرف‌ها راه را برای اصلاح الگوی مصرف با پاداش دادن باز گذاشته است.یعنی هر مشترکی حتی مشترکان بالای الگوی مصرف به ازای حتی یک وات صرفه جویی در مصرف برق پاداش می گیرند.

*220میلیارد تومان پاداش فقط در یک ماه

تا همین حالا به گفته مسئولان اداره برق ۲۲۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی در خرداد ماه به مشترکان خانگی برق پرداخت شده و ۳۵ درصد از مردم از این پاداش بهره‌مند شده‌اند.

خوب اگر دلتان می‌خواهد شما هم از وزارت نیرو طلب کار شوید باید چند ریزه کاری را بدانید و به آن عمل کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. هم در این روزهای گرم در مصرف برق صرفه جویی کنید و هم اینکه از وزارت نیرو پاداش هم بگیرید.

*150هزارتومان پاداش فقط با حذف دور تندکولر

راه سختی در پیش ندارید. معاون هماهنگی توزیع توانیرگفته در مناطق عادی که اغلب کولرهای آبی به عنوان سیستم‌های سرمایشی استفاده می‌شود، اگر مردم از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند باعث کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق کولر می‌شود.یعنی اینکه مشترکان عزیز اگر همت کنید و بی خیال دور تند کولر آبی شوید، در یک ماه ۱۵۰ هزار تومان، فقط از همین یک قلم وسیله برقی از وزارت نیرو پاداش می‌گیرید.

*قابل توجه جنوبی ها! با این روش یک میلیون پاداش بگیرید

این رقم‌ها و پاداش‌ها برای مشترکان مناطق گرمسیری ایران که دیگر خیلی دست و دلبازانه تر هم شده است. می‌پرسید چطور؟ در مناطق گرمسیری در هر خانه، بسته به مساحت و تعداد اتاق‌ها بیش از یک کولرگازی وجود دارد. می‌دانستید این مشترکان اگر همت کنند و فقط وقتی کسی در اتاق خواب نیست، کولرگازی اتاق را خاموش کنند، به ازای صرفه جویی در مصرف می‌توانند تا یک میلیون تومان از اداره برق پاداش بگیرند؟

خلاصه‌اش را برایتان بگوییم الگوی مصرف برق مناطق عادی در تابستان ۳۰۰ کیلووات است و این الگو در مناطق گرمسیری ۳ هزار کیلو وات تعیین شده است. شما به ازای هر وات صرفه جویی پاداش می‌گیرید و یک دفعه چشم باز می‌کنید و می‌بینید هزینه  قبض برق خانه‌تان کلی پایین آمده و از وزارت نیرو طلبکار هم شده اید.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات