۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۳۹۲۳۱

مدرسه تابستانه «ادبیات و تفسیر» برگزار می شود

مدرسه تابستانه «ادبیات و تفسیر» برگزار می شود
به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی ویژه طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی ویژه طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بهره گیری از حدود ۵۰ نفر از اساتید و اعلام حوزه های علمیه قم و مشهد برگزار می‌شود.

این دوره‌ها از تاریخ 14 تا 26 مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور ۵۰۰ نفر از نخبگان و اساتید منتخب حوزه های علمیه کشور(برادران و خواهران) در دانشگاه رضوی مدرسه (میرزا جعفر) برگزار می شود.

مدرسه ادبیات و تفسیر در قسمت دروس القایی عناوینی چون تحلیل ادبی صحیفه سجادیه، نقش دانش‌های ادبی در اجتهاد و بازخوانی مبانی و قواعد تفسیری با رویکرد پاسخ به شبهات قرآنی مورد بررسی قرار می گیرد.

نشست‌های علمی این دوره شامل: بررسی نظریه نحو قرآنی، ترجمه بلاغی، الگوی کشف معنای واژگان قرآنی و معادل یابی آن در زبان فارسی، مرجعیت علمی قرآن، ملاحظات و مخاطرات در قرآن پژوهی مستشرقان، ضرورت مطالعات حدیثی، ادبیات نهج البلاغه، پژوهش‌های معاصر در مطالعات قرآنی و جایگاه ادبیات در فهم گزاره‌های دینی می باشد.

مدرسه تابستانه «ادبیات و تفسیر» برگزار می شود

ارسال نظرات