۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۴۰۲۶۶

بیانیه انجمن دانشجویی دانشکده دین و رسانه در پاسخ به هجمه‌ها

بیانیه انجمن دانشجویی دانشکده دین و رسانه در پاسخ به هجمه‌ها
در پی هجمه های صورت گرفته در فضای مجازی علیه دانشگاه صداوسیمای قم که پس از محکومیت یکی از اهالی سینما ایجاد شد، انجمن علمی و دانشجویی این دانشکده بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در پی هجمه های صورت گرفته در فضای مجازی علیه دانشگاه صداوسیمای قم که پس از محکومیت یکی از کارگردانان سینما ایجاد شد، انجمن علمی و دانشجویی این دانشکده بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه به هجمه های چندساله اخیر علیه قم اشاره شده و ویژگی های شعبه قم دانشگاه صداوسیما نیز تشریح شده است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهر مقدس قم با حضور اندیشمندان و پژوهشگران بسیاری، به محلی امن برای علم‌آموزان تبدیل شده است؛ در این شهر، مؤسسات و محافل علمی زیادی هستند که زیر پوست شهر بدون توقع و در موارد زیادی با محرومیت از امکانات، به فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی می‌پردازند؛ لیکن بخش عظیمی از این فعالیت‌ها و تلاش‌های علمی و پژوهشی، همواره در سایه هجمه‌های ناجوانمردانه سودجویان و نیز برخی از افراد ناآگاه، در غباری از بی‌توجهی و بی‌مهری، مورد اجحاف قرار گرفته است.

یکی از این مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی که سابقه تأسیس آن به سال 76 باز می‌گردد، شعبه قم دانشگاه صداوسیما است که در حال حاضر به عنوان «دانشکده دین‌ورسانه» شناخته می‌شود و بیش از 600 فارغ‌التحصیل آگاه به اندیشه‌های دینی و مهارت‌های رسانه‌ای را در کارنامه خود جای داده است. از آنجا که غالب محصلین در شهر قم کاملا بی‌ادعا و به دور از انتفاع شخصی مشغول به انجام وظیفه هستند، بسیاری از دانشجویان این دانشکده نیز پس از اخذ مهارت در نقاط مختلف کشور به فعالیت‌های رسانه‌ای و دینی خود پرداخته و آثار ملی زیادی را نیز خلق نموده‌اند.

این تعداد دانش‌آموخته و قوت علمی اساتید آن سبب شده است محتوایی غنی از هنر دینی در این دانشکده دیده شود؛ از این رو از تمامی کسانی که پیرامون هنر دینی دغدغه داشته و به گفتگو در این خصوص علاقه‌مندند با آغوش باز استقبال می‌شود.

ضرورت دارد آشنایی با دغدغه‌های دینی و انسانی در دروس مقدماتی همه دانش‌آموختگان هنر و رسانه گنجانده شود تا نسبت به بدیهیاتی مانند وطن‌دوستی، خانواده، شعائر دینی و سایر ارزشهای ایرانی-اسلامی، دهان‌کجی نشود.

فارغ از مسائل و حواشی اخیر پیرامون شعبه قم دانشگاه صداوسیما و برخی تعابیر ناشایست به کار رفته پیرامون این محیط علمی-آموزشی، که آن را ناشی از عدم اطلاع کاربران و نویسندگان آن می‌دانیم، این دانشکده در تمام طول عمرش، بی‌توجهی و بی‌مهری‌های زیادی به خود دیده است اما تا همیشه مدیون لطف بی‌دریغ اساتید و مسئولین دلسوز و دانشمند خود است.

در پایان بار دیگر از همه دغدغه‌مندان دعوت می‌شود با حضور در «دانشکده دین‌ورسانه» از نزدیک شاهد دستاوردهای علمی و رسانه‌ای اساتید و دانشجویان آن باشند.

انجمن علمی و دانشجویی دانشکده دین و رسانه قم

ارسال نظرات