۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۷۴۰۲۸۱

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله تسخیری برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله تسخیری برگزار شد
مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال عالم مجاهد زبان گویای اسلام و تشیع آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام امشب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجج اسلام والمسلمین شهریاری رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و برخی دیگر از علما حضور داشتند.

این مراسم که با حضور علما و جمعی از مردم برگزار شد، آقای حیدرزاده مداح اهلبیت به مرثیه سرایی پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری سخنرانی کرد.

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله تسخیری برگزار شد

وی در این مراسم با اشاره به شخصیت تقریبی آیت الله تسخیری اظهار داشت: خصوصیت‌ها و شخصیت آیت الله تسخیری برای حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف؛ به ویژه در عرصه تعامل بین‌المللی، شخصیتی قابل مطالعه و استفاده بسیار است و باید در حوزه‌های علمیه بحث تقریب فقهی فقه شیعه، ضمن حفظ احترام سایر مذاهب، با قدرت پمپاژ سازی شود.

وی با بیان فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در درگذشت آیت الله تسخیری که ایشان را زبان گویای اسلام و شیعه دانستند افزود: درون این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمق محتوایی آن، سخن بس بسیار است و در شخصیت آیت الله تسخیری چندین مولفه اجتماع کرده بود که توانست او را به زبان گویای اسلام و شیعه تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ایفای نقش فراساختاری را یکی از مولفه‌های شخصیتی آیت الله تسخیری عنوان کرد و بیان داشت: وجود این مولفه در شخصیت آیت الله تسخیری سبب شکل دهی شبکه پیوندی ارتباطی نامرئی جهان اسلام شد و وقتی شخصیت فردی بالاتر باشد، می‌تواند فرا ساختار تاثیرگذاری مثبتی را ایجاد کند.

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله تسخیری برگزار شد

 

ارسال نظرات