۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۴۰۵۴۳

"پلیس" فدایی ملت ایران با تقدیم ۴۵ شهید از ابتدای سال

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از ابتدای سال تاکنون ۴۵ شهید را در راه حفظ و حراست از وطن تقدیم کرده است که در این گزارش مروری بر نحوه شهادت این مأموران پلیس شهید داشته‌ایم.

از ابتدای سال تاکنون فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی 45 شهید در راه حفظ وطن و ایجاد امنیت تقدیم کرده است البته از این تعداد، دو نفر از شهدای فراجا بر اثر عوارض جانبازی که از سالها قبل داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرماندهی انتظامی در مرداد ماه با 16 شهید و اردیبهشت ماه با 15 شهید بیشترین شهید را در راه حفظ امنیت وطن تقدیم کرده است. دو حادثه تروریستی "برجک مرزی مزه‌سر" و "حمله اشرار به گشت پلیس راه در محور تفتان ـ خاش" در این دو ماه باعث شد شهدای بیشتری نسبت به ماه‌های قبل داشته باشیم،
به‌عبارتی می‌توان گفت که دو حادثه تروریستی "برجک مرزی مزه‌سر" و "حمله اشرار به گشت پلیس راه در محور تفتان ـ خاش" از مهم‌ترین حوادثی بود که از ابتدای سال تاکنون مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و مأمورانی که در این دو حادثه جان خود را فدای امنیت کشور کردند بسیار مظلومانه‌تر از سایر شهدا جان باختند.

در اردیبهشت اشرار و معاندان گروهک تروریستی جیش‌الظلم در شامگاه شنبه 31 اردیبهشت‌ ماه، برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مزه‌سر" هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند و در این درگیری متأسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر به درجه شهادت نائل شدند.

همچنین در مرداد ماه در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان متأسفانه چهار نفر از مأموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تروریست‌های کور‌دل به‌صورت کاملاً بزدلانه با کمین در مسیر خودروی پلیس راه خاش به تفتان‌، سمند پلیس راه را به رگبار بستند و اقدام به ترور مأموران گشت پلیس راه که در حین انجام وظیفه بودند کرده به‌سرعت از محل متواری شدند.

در جداولی که در ادامه آمده، شهدای پلیس در هر ماه به‌تفکیک و با علت دقیق شهادت آنها قابل مشاهده است:

شهدای فروردین 1402

شهید , فراجا ,

شهید , فراجا ,

شهید , فراجا ,

شهید , فراجا ,

شهید , فراجا ,

 

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات