۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۴۱۱۰۹
مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین:

اربعین فرصتی برای تمرین سبک زندگی مهدوی است

اربعین فرصتی برای تمرین سبک زندگی مهدوی است
حجت الاسلام حسینی گفت: اربعین عرصه ای برای کنشگری و آماده شدن برای ظهور است و گفتار معصومین را کنار هم می گذاریم می بینیم که بنا بوده در چنین دورانی این اتفاقات رخ دهد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین در برنامه موکب رسانه ای فجر که از شبکه قران و معارف سیما پخش شد طی سخنانی با بیان اینکه امسال اربعین تجلیات قرآنی بیشتری دارد، اظهار کرد: دشمنان کاری کردند که اگر ما می خواستیم مراسم اربعین رنگ و بوی قرآنی بیشتری بگیرد نمی توانستیم به این صورت مردم را پای کار بیاوریم ولی دشمن دست روی نقطه حساسی گذاشت و سنگ بنایی برای ظهور و بروز قرآنی اربعین شد.

وی گفت: وقتی قرائن را کنار هم می گذاریم می بینیم که اربعین اتفاق جدیدی نیست بلکه بیش از هزار سال پیش امام یازدهم ما زیارت اربعین را یکی از علائم پنجگانه مؤمن بیان می کند که نشان می دهد این یک برنامه بلند مدت بوده و رسول گرامی اسلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و خود سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان این روز را می دیدند و پیش بینی این همایش عظیم و حماسه بزرگ را می کردند.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین ادامه داد: در سده های گذشته هم انواع و اقسام موانع برای این مسیر پیش آمد ولی با جان فشانی ها و مرارت هایی که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) کشیدند امروز این میدان به دست ما افتاده و انشاء الله بتوانیم به خوبی از آن پاسداری و مراقبت کنیم.

اربعین فرصتی برای تمرین سبک زندگی مهدوی است

وی با بیان اینکه اربعین عرصه ای برای کنشگری است و زائران خود را آماده ظهور می کنند، گفت: وقتی کلمات معصومین(ع) را کنار هم می گذاریم و مرور می کنیم می بینیم که بنا بوده در چنین دورانی این اتفاقات رقم بخورد و زمینه را برای رها کردن انسان ها از سبک زندگی تحت سیطره غرب فراهم کند و فرصتی را برای تمرین سبک زندگی علوی، حسینی و مهدوی مهیا کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه زائران باید در برگشت به وطن خود سبک زندگی مهدوی را احیا کنند، افزود: در چنین عرصه ای که می خواهد تحولی عظیمی را در سبک زندگی آخر الزمانی ها به وجود آورد مگر می شود قرآن حضور نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر فرمودند که قرآن و اهل بیت از هم جدا نمی شوند تا زمانی که در قیامت به من وارد شوند، گفت: اهل بیت (ع) تجلیان و معلمان قرآن هستند و ما نیز باید با تأسی به اباعبدالله علیه السلام و احتجاجات قرآنی سید الشهدا، حضرت زینب کبری و امام سجاد علیهم السلام با قرآن انس بیشتری پیدا کنیم.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین پیاده روی برایانچام برخی مناسک مانند حج و اربعین را از عبادات دانست و گفت: هر انسانی در این مسیر ایثار، فداکاری، صبر و بسیاری از ابتلائات را تجربه می کند و یک کلاس درس و دانشگاه بی مانند است که نصیب ما شده و اگر استتفاده نکنیم یک فرصت طلایی را از دست داده ایم.

ارسال نظرات