۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۴۱۷۱۹
رئیس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

وحدت و احیای کرامت های انسانی؛ پیام مهم رسول اکرم

وحدت و احیای کرامت های انسانی؛ پیام مهم رسول اکرم
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر پیام وحدت و احیای کرامت های انسانی را از مهمترین پیام های رسول گرامی اسلام برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» اظهار داشت: بعثت نبی مکرم اسلام از توفیقات خداوند به قافله بشریت است که قرآن کریم در این باره می‌فرماید «هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ».

وی افزود: در همه عرصه‌ها وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام و کلام و رفتار نورانی ایشان سبب تربیت، رشد و تکامل بشر است و حجتی به عنوان خاتم انبیا برای بشریت می‌باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه بیان داشت: امروز که رحلت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام توسط قوم یهود زیانکار و خورانیدن زهر به وجود نازنین رسول اکرم رقم می‌خورد، این قصه را بر ما ثابت می کند که از روز اول، دشمنان اسلام به دنبال حذف فیزیکی رسول گرامی اسلام بودند.

وی افزود: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال شاهد هستیم که برخی از کشورهای مدعی رشد و ترقی و توسعه و پیشرفت، جاهلان عصر بشریت فعلی هستند؛ جاهلیت نوینی که همچون ابری تیره بر آنان سایه افکنده است.

در روز رحلت پیامبر اکرم، همه مسلمین  سوره حضرت محمد(ص) را قرائت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به قرآن سوزی و ایجاد قرآن هراسی دشمنان اسلام با پشتیبانی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: این گونه رفتارها با حمایت رژیم صهیونیستی و اتاق تفکر پوشالی آنان در کشور سوئد واقع می‌شود و چه زیباست که در روز رحلت پیامبر اکرم، همه مسلمین عالم سوره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را قرائت کنند.

وی افزود: بسیار کار زیبایی است که نمادهای کتاب آسمانی همچون قرآن کریم در محافل و مجالس پیامبر اکرم نصب شوند تا نور این مجالس و محافل، چشمان خفاشان تاریک پرست را کور کند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان این که پیام رسول گرامی اسلام(ص) پیام اتحاد و وحدت و پیام انسانیت و احیای کرامت های انسانی است تاکید کرد: باید جهان فعلی این حقیقت را باور کند که تنها منجی قافله بشریت به سمت و سوی عقلانیت، رشد، تکامل و بینش و نگرشی است که از پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به عنوان میراث علمی و فرهنگی بر ما رسیده است.

وی افزود: رحلت پیامبر گرامی اسلام که داغ عظیمی تا ابدیت بر دل‌های مومنان و احرار عالم است هرگز به معنای فقدان نام و نشان و اهداف ایشان نیست؛ چرا که در دورترین نقطه‌های کره زمین عاشقان محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم احیاگران فرهنگ ناب اسلامی در عرصه‌های مختلف و ابعاد وسیع وجود دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان اظهار داشت: امام خمینی رحمت الله علیه از شاگردان مکتب رسول گرامی اسلام است که مبارزه با استبداد، ظلم و زر و زور جهانیان را آغاز کرد و به تنهایی موجب شد تا امت واحده قرآنی و پیروان محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم تمدنی را احساس و تجربه کنند که به فضل الهی و استمداد غیبی، به زودی شاهد زدن آخرین میخ بر تابوت یهودیان صهیونیسم و مستکبران خواهیم بود.

ارسال نظرات