۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۴۳۱۰۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

موکب ها باید به صورت مردمی اداره شوند

موکب ها باید به صورت مردمی اداره شوند
کرمانشاه ـ آیت الله علما با اشاره به سابقه کرمانشاهی ها در خدمت به زوار اربعین، گفت: موکب ها باید به صورت مردمی اداره شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: هر کس به سیدالشهداء (ع) خدمت کند بالاترین ریاست را دارا می باشد، زیرا خدمت به سیدالشهدا(ع) خدمت به اسلام و دین است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: هیچ پیامبر و امامی اربعین ندارد و این مخصوص سیدالشهدا(ع) است، دستگاه امام حسین علیه السلام پر رونق ترین دستگاه است زیرا اسلام را حضرت رسول(ص) آورد و بقای اسلام با سیدالشهدا(ع) صورت گرفت.

امام جمعه کرمانشاه افزود: همچنان که انقلاب اسلامی با تاسوعا و عاشورا شکل گرفت و به برکت خون مطهر 72 تن شهدای کربلا است که اسلام تا کنون پرقدرت و پابرجا مانده است، لذا همین باعث شده که اسلام زنده است و در جهان معرفی می شود.

آیت الله علما در خصوص سابقه خوب کرمانشاهیان در خدمت به زائران اربعین تصریح کرد: از دیرباز مردم کرمانشاه تکریم و تجلیل از زائران سیدالشهدا(ع) را با عمق وجود انجام می دادند و این سنت بزرگ معنوی سالیان سال در عملکرد گذشتگان ما باقی بوده است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در خصوص اهمیت خدمت به اسلام تأکید کرد: اسلام را باید نگه داشت زیرا گذشتگان ما اسلام را با همه وجود نگه داشته و برای ما به یادگار گذاشتند. این استاد برجسته حوزه های علمیه یادآور شد: در برنامه های امام حسین علیه السلام خستگی معنی ندارد زیرا از حضرت زینب(س) و امام سجاد علیه السلام خسته تر نبود.

آیت الله علما افزود: باید موکب ها مردمی باشند و هیچ وابستگی به دولت نداشته باشند و فرزندان خود را برای خادمی امام حسین علیه السلام آماده و تربیت کنیم./1400/

ارسال نظرات