۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۴۳۲۰۹
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

گزارشی از فعالیت های مؤسسه تبلیغی میقات

گزارشی از فعالیت های مؤسسه تبلیغی میقات
مدیر راهبردی موسسه تبلیغی میقات از فعالیت ویژه تبلیغی برای چهار قشر دانشجو، طلبه، معلم و نیروهای مسلح به عنوان مهم ترین و اثرگذار ترین اقشار جامعه در این مؤسسه خبر داد.

حجت الاسلام محمدرضا حسن‌بیگی مدیر راهبردی موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیت ها و نحوه تشکیل این مؤسسه پرداخت و گفت: موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی از سال 86 توسط عده ای از طلابی که سابقا تحصیلات دانشگاهی  داشتند تأسیس شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبلیغ و کار فرهنگی بر روی اقشار نخبه و اثرگذار جامعه، فعالیت این موسسه را متناسب با دغدغه رهبری خواند و بیان داشت: این موسسه با توجه به دغدغه رهبری فعالیت خود را متمرکز بر روی چهار قشر نخبه دانشجویان، فرهنگیان، طلاب و نیروهای مسلح(با تمرکز بر سپاه) قرار داده است و برای این منظور چهار مرکز و چهار قرار گاه تشکیل شده تا تمامی جوانب را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حسن بیگی یکی از مهم ترین فعالیت های این موسسه در طول سال را رزمایش علمی-فرهنگی طلاب و دانشجویان فعال فرهنگی سراسر کشور بیان کرد و در این باره توضیح داد: این رزمایش هر سال در دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهران با حضور طلاب و دانشجویان سراسر کشور برگزار می شود.

وی محتوای اصلی این رزمایش را مدیریت فعالیت های فرهنگی و تشکیلاتی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر محتوای اصلی، چندین موضوع تخصصی طلبگی نظیر هویت، نقش حوزه علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و... نیز در این رزمایش 10 روزه مطرح شد.

مدیر راهبردی موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی از فعالیت گسترده این مجموعه در دانشگاه های سراسر کشور و دیگر محیط های مورد نظر خبر داد و کمبود اساتید و طلاب مبلغ فعال را از جمله مشکلات پیش روی فعالیت های این موسسه دانست

وی همچنین از طلاب دغدغه مند و انقلابی درخواست کرد که برای لبیک به رهبر معظم انقلاب به موسسه میقات بپیوندند؛ چرا که تعداد درخواست های مراکز فرهنگی از موسسه میقات برای اعزام مبلغ بسیار بیشتر از توان کنونی موسسه است.

ارسال نظرات