۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۴۴۴۵۳

پنجمین نشست شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی برگزار شد

پنجمین نشست شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی برگزار شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اتفاقات اخیرِ منطقه و فلسطین، حساسیّت مراسم ۱۳ آبانِ امسال را بیشتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با تهاجمات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزّه و در آستانه‌ی ۱۳ آبان، پنجمین نشست شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی - تهران در سالن کنفرانس شهیدان نعمتی جم ساختمان شهید آوینی - وزارت جهاد کشاورزی، به ریاست سرهنگ مهدی زاده، رئیس کلانتری ۱۰۷ فلسطین، برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین سید

محسن محمودی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این نشست، ضمن تشریح وضعیت و شرایط جنگ در جبهه‌ی مقاومت غزّه گفت: اگرچه این درگیری‌ها از قبل وجود داشته است؛ اما آنچه امروز در این منطقه اتفاق می‌افتد، در چندین سال اخیر بی‌سابقه بوده است؛ لذا این موضوع، حساسیّت مراسم ۱۳ آبانِ امسال را بیشتر کرده است.

وی خطاب به رئیس، دبیر و اعضای شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی - تهران افزود: این شورایی که شما راه‌اندازی نموده‌اید می‌تواند یک الگوی بسیار مناسب برای سایر ارگان‌ها باشد که فراتر از وظایف سازمانی خود، نسبت به پیرامون خود نیز، احساس مسئولیت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران همچنین به ضرورت مشارکت این شورا در راهپیماییِ ضدّ استکباریِ ۱۳ آبان، پرداخت و گفت: از آنجائی که این شورا در متن مراسم و همسایگیِ سفارت سابق آمریکا (لانه‌ی جاسوسی) قرار گرفته است، وظیفه و رسالت شما و سازمان‌های مستقر در این خیابان را مضاعف کرده است و به نوعی شما، میزبان راهپیمایانِ ۱۳ آبان هستید و باید به طور ویژه‌تری برنامه‌ریزی کنید.

وی به رسالت ستادیِ اعضای این شورای فرهنگی اشاره کرد و گفت: شما علاوه بر کارهایی که در تهران انجام می‌دهید، می‌توانید برنامه‌های هنری، فرهنگی، بصیرتی و...، ویژه‌ی پرسنل و خانواده‌های دستگاه خود طراحی کرده و جهت اجرا، به آنان پیشنهاد دهید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان گفت: از اعضای محترم شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی انتظار می‌رود، علاوه بر فعالیّت‌های هرساله، نسبت به اقدامات ابتکاری، اهتمام بیشتری داشته باشند و در این مسیر، از میدان فلسطین تا لانه‌ی جاسوسی، غرفه‌های فرهنگی، بصیرتی، خدماتی، پذیرایی، و... راه اندازی نمایند، تا به یاری خداوند، شاهد هر چه باشکوه‌تر برگزار شدنِ این مراسم، نسبت به سال‌های قبل باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون فرهنگی و امور جهادی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این نشست، ضمن خیر مقدم به حاضرین، به ضرورت مشارکت در برپاییِ باشکوه‌ترِ راهپیمایی ۱۳ آبان پرداخت و از تشکیل این جلسه در وزارت جهاد کشاورزی، قدردانی نمود.

در ابتدای پنجمین نشست شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی- تهران، که با حضور مدیران و نمایندگان: شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، هتل پارسیان انقلاب، شرکت بورس کالای ایران، ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر (عج)، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب، وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری تهران و صنایع دستی ایثار برگزار شد، حجت الاسلام احمد قادری، دبیر این شورا، به ارائه‌ی گزارشی کوتاه از فعالیت‌های قبل و برنامه‌های پیش رو پرداخت و از ضرورت کنشگریِ این شورا در مقطع زمانی ۱۳ آبان و در شرایط کنونی غزه، فلسطین، منطقه و جهان، سخن گفت. به تصویر کشیدنِ پرچم آمریکا و اسرائیل در کف خیابان و مسیر راهپیمایی، نصب بنر و بیلبردِ تصویر جنایات استکبار در کشورها (در طول مسیر راهپیمایی)، دعوت مردم به راهپیمایی از طریق دبیرخانه‌ی شورای فرهنگی، صدور بیانیه‌ی مشترک در محکومیت اقدامات اسرائیل و اجرای مسابقه‌ی "مترسک سازی" ویژه دانش آموزان، از مصوّبات این نشست بود.

ارسال نظرات