۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۷۴۴۶۲۷

انتقاد حجت الاسلام آل هاشم از وضعیت نامطلوب اجتماعی در برخی مناطق تبریز

انتقاد حجت الاسلام آل هاشم از وضعیت نامطلوب اجتماعی در برخی مناطق تبریز
امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت نامطلوب اجتماعی برخی مناطق تبریز، گفت: در سنگ‌فرش‌های ارک و ولیعصر برخی دختران و زنان رفتارهایی می‌کنند که دور از شأن و قابل تاسف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر با انتقاد از وضعیت نامطلوب اجتماعی در برخی مناطق تبریز اظهار کرد: در سنگ‌فرش‌های ارک و ولیعصر تبریز برخی دختران و زنان رفتارهایی می‌کنند که دور از شان رفتار یک زن بوده و قابل تاسف است.

وی افزود: در جامعه می‌بینیم برخی زنان برای دیگران آرایش می‌کنند! ای خانم‌ها و آقایان پس غیرت کجا رفت؛ اصلا مساله شرعی را بگذاریم کنار پس این غیرت و نجابت کجا رفت؟ چرا اینقدر بی‌توجهی از سوی خانواده‌ها صورت می‌گیرد؟

امام جمعه تبریز در ادامه بیان داشت: حوادث غزه نشان داد رژیم وحشی صهیونیستی تکیه‌گاه خوب و مطمئنی برای کشورهای حامی این رژیم نیست و دود آتش میدان دادن به اسرائیل در وهله اول به چشم خود کشور‌های همکار با این رژیم کودک کش خواهد رفت.

وی ادامه داد: سران کشور‌های مسلمان باید بدانند دنیا امروز در مقابل رژیم صهیونیستی است و به رفت و آمد‌های قدرت‌های غرب نگاه نکنید، زیرا ترس آن‌ها از فروپاشی این رژیم صهیونیستی است از این‌رو قطعا حسن نیت به این رژیم سفّاک جعلی پشیمانی و خسران در بر دارد.

خطیب جمعه تبریز یادآور شد: دیروز به این حقیقت تلخ اعتراف کردند که در مسئله قدس و حمایت از آرمان فلسطین سیاست یکی به میخ و یکی به نعل جواب ندارد، زیرا ساختار دنیا اجازه این سیاست را نمی‌دهد و باید دنیای اسلام یکصدا و بدون لکنت از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

وی با بیان اینکه اخیرا صهیونیست‌ها حمله زمینی به غزه را مطرح کرده‌اند گفت: باید به آنها گفت که پیامد‌های حمله زمینی بزرگ‌تر از توان جبران‌شان خواهد بود چرا که تمام اقدامات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در قالب شلیک بمب است و در هیچ جنگ زمینی موفق نشده اند و قطعا توان این را ندارند که به منطقه پیچیده و رازآلودی به نام غزه وارد شوند. اگر صهیونیست‌ها روی زمین حرکت کنند بلعیده خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به بی‌خاصیتی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: سکوت سازمان ملل به تجاوز‌ها و جنایت های ضد بشری صهیونیست ها و چشم بستن این سازمان بر نسل‌کشی مردم غره و فلسطین حاکی از بی‌خاصیتی نهادهای مدعی حقوق بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه ها گفت: دومین نشست ۳+۳ قفقاز در تهران در سطح وزیران و وزرای امورخارجه در تهران برگزار شد و به عبارتی اجلاس تهران بالاترین سطح نشست کشور‌های قفقاز طی سه دهه گذشته بود.

وی با بیان اینکه مسئله قفقاز در سال‌های اخیر پرتنش بوده است افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسائل به دست خود بازیگران است و نباید دیگران سناریویی برای آن‌ها بنویسند و باید همه طرفین نیز به حق و حقوق خود قائل شوند و زیاده‌خواه نباشند.

امام جمعه تبریز به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: این اسم یعنی هنر دفاع بدون اسلحه است. ما امروز در مقابل شیوه‌های مختلف و تهاجم‌های مختلف از سوی دشمن هستیم از این‌رو پدافند غیرعامل باید هوشیار باشد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت اولین شهید محراب در ۱۰ آبان گفت: شهید آیت الله قاضی طباطبایی علمدار انقلاب در استان بود، منبر‌های او را در مسجد شعبان را فراموش نمی‌کنیم؛ این مسجد‌ها پایگاه مبارزه با رژیم بود. منزل شهید محراب مرکز فعالیت و تجمع نیرو‌های انقلاب بود.

وی افزود: شهید قاضی فردی قاطع و شجاع و مهربان بود و همراهی با علما، حضور در راهپیمایی عطیم تاسوعا و عاشورا آن سال را فراموش نخواهیم کرد.

خطیب نمازجمعه تبریز با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: ان شاء الله ۱۳ آبان امسال روزی خواهیم ساخت تا دشمنان بدانند که مردم ایران روی شعار مرگ بر آمریکا ثابت قدم هستند. 

وحید نستوهی
ارسال نظرات