۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۴۴۶۸۲
حجت الاسلام لیالی در گفت‌وگو با رسا:

حمله زمینی، غزه را به قتلگاه اسرائیلی‌ها تبدیل خواهد کرد/ طوفان الاقصی سبب بیداری ملت‌ها شد

حمله زمینی، غزه را به قتلگاه اسرائیلی‌ها تبدیل خواهد کرد/ طوفان الاقصی سبب بیداری ملت‌ها شد
استاد حوزه و دانشگاه عملیات طوفان الاقصی را نقطه آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین نتایج این عملیات نه تنها بیداری برای امت اسلامی و مسلمانان بلکه برای مردم تمام جهان بوده است.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی تحولات اخیر حمله وحشیانه رژیم صیهونیستی به نوارغزه و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت: نبرد طوفان الاقصی به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شود، بعد از سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا، وزیر دفاع آمریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلستان به سرزمین‌های اشغالی قدس، انتظار هماهنگی میان نیروهای شیطانی و استکباری در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی وجود داشت.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودکش اسرائیل چاره‌ای جز حمله زمینی به غزه را ندارد، ابراز داشت: قریب به ۲۰ روز از طوفان الاقصی می‌گذرد و ارتش اسرائیل در این مدت حمله زمینی به غزه را عقب انداخت که یکی از دلایل آن عدم آمادگی نیروهای اسرائیلی، عدم موافقت آمریکا و کشورهای اروپایی و عدم همکاری جریان‌های داخلی با نتانیاهو برای این حمله زمینی بود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: نتانیاهو یک برگ برنده بیشتر ندارد که آن هم حمله زمینی به غزه است که اگر این حمله زمینی انجام نشود، دولت نامشروع رژیم صهیونیستی و نتانیاهو تمام کارت های برنده خود را می بازد و سقوط خواهد کرد.

وی گروه های جهاد اسلامی، حماس و حزب الله را دارای آمادگی کامل برای رویایی با حمله زمینی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: جبهه مقاومت و حماس به نیروهای زمینی اسرائیل اعلام کردند که به دروازه‌های جهنم خوش آمدید، از این رو اگر رژیم صهیونیستی حمله زمینی به غزه را ادامه دهد قتلگاهی برای نیروهای اسرائیلی خواهد شد.

حجت الاسلام لیالی به مقایسه توانایی و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت و حماس بیان کرد: به همان میزانی که ارتش اسرائیل دارای قدرت هوایی، توپخانه‌ای و دریایی است و هر روز نوار غزه را بمباران و گلوله باران می‌کند به همان میزان دچار ضعف در نیروی زمینی است، از سوی دیگر نیروهای حماس گرچه در موشک و تجهیزات هوایی دچار ضعفند اما به همان میزان و صدچندان در نیروی زمینی و انسانی دارای قوت و توانایی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه روحیه و انگیزه شهادت طلبی، دفاع و مقاومت از سرزمین‌های مقدس فلسطین را از دلایل مهم قوت نیروهای مقاومت دانست و تصریح کرد: نیروهای مقاومت، حماس و حزب الله دارای انگیره های دینی و روحیه شهادت طلبی برای جهاد هستند در حالی که این مفاهیم برای نیروها و سربازان رژیم صهیونیستی بی‌معناست.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی نقطه آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: نیروهای زمینی ارتش اسرائیل خسته و درمانده اند که توان حمله زمینی به غزه را نخواهند داشت و طبق رهنمودهای رهبر انقلاب رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از عملیات اخیر طوفان الاقصی به دست ما نرسیده است که چقدر سربازان رژیم صهیونیستی کشته و اسیر شدند و چقدر از نظر نظامی تلفات دادند، زیرا که آنها آمارهای خودشان را مخفی نگه می دارند و ارائه نمی‌دهند، اما همین که رژیم صهیونیستی باریکه غزه را موشک باران می‌کند و دیوانه وار زنان، کودکان و مردم غزه را با بمب‌های فسفری مورد هدف قرار می‌دهد حاکی از این است که آنها عصبانی شده‌اند و ضربه سنگینی به ارتش این رژیم وارد شده است.

وی با بیان اینکه جهان آمادگی برای جنگ جهانی سوم را ندارد اظهار کرد: آمریکایی ها و اروپاییان آنقدر عقل دارند که جلوی رژیم صهیونیستی را بگیرند که در باتلاق حمله زمینی این رژیم به نوار غزه قرار نگیرند و کشورهای اروپایی نیز آمادگی جنگ طولانی مدت را ندارند، از این رو در پشت پرده برای سازش آتش بس و صلح اتفاق خواهد افتاد.

استاد حوزه و دانشگاه طوفان الاقصی را نقطه آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی برشمرد و تصریح کرد: قدرت های استکباری جهان می‌دانند جریان مقاومت جز به نابودی و اضمحلال و فروپاشی رژیم صهیونیستی به چیز دیگری نمی‌ اندیشد.

حجت الاسلام لیالی اظهار کرد: طوفان الاقصی سبب اعتراضات داخلی خانواده‌ها و احزاب مخالف در داخل رژیم صهیونیستی شده است و شتاب مهاجرت معکوس از اسرائیل به کشورهای اروپایی و یهودی شدت گرفته است، از سوی دیگر اگر جبهه حماس، مقاومت و حزب الله بتواند تل آویو و فرودگاه این شهر را موشک باران کنند، اعتراضات و درگیری‌های خیابانی و فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون شدت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تحلیل و بررسی نتایج عملیات طوفان الاقصی برای جهانیان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین نتایج این عملیات نه تنها بیداری برای امت اسلامی و مسلمانان بلکه برای مردم تمام جهان بوده است، امروز شاهد این هستیم که تجمعات و اعتراضات به جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی در تمام کشورهای جهان از آمریکا‌ و اروپا تا کشورهای آسیایی شدت گرفته است و شعارهایی همچون «زنده باد غزه» و «آزادی فلسطین» به شعار جهانی تبدیل شده که از نتایج عملیات طوفان الاقصی، بیداری ملت‌ها و اثبات مظلومیت مردم فلسطین بالخصوص مردم غزه است.

حجت الاسلام لیالی ضمن ابراز امیدواری برای پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در نبرد با رژیم منحوس اسرائیل، ابراز داشت: ان شاءالله به حق خون‌های به ناحق ریخته کودکان، زنان و مردم غزه بیداری جهانی و بیداری امت‌ها تحقق یابد و بساط رژیم صهیونیستی به زودی برچیده شود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات