۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۴۴۷۰۵

گزارشی از بازدید مدیر حوزه فارس از مدرسه علمیه امام حسن عسکری سپیدان

گزارشی از بازدید مدیر حوزه فارس از مدرسه علمیه امام حسن عسکری سپیدان
حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس همراه با معاونین برای بازدید از مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) به شهر سپیدان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس همراه با معاونین برای بازدید از مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) به شهر سپیدان سفر کردند.

گزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدان

گزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدان

 

پیوند مردم و روحانیت ناگسستنی است

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در دیدار با اساتید این مدرسه علمیه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و از آنجا که حوزه علمیه نیز دارای یک موقعیت استراتژیک است همه مسئولین و دست اندرکاران و اساتید حوزه علمیه باید برای رشد و تعالی حوزه تلاش کنند.

وی افزود: با وجود هجمه های زیاد علیه دین و روحانیت اما مردم ، خدوم و غیر خدوم را از یکدیگر تشخیص می‌دهند و پیوند مردم و روحانیت ناگسستنی خواهد بود.

مدیر حوزه فارس تاکید کرد: استعدادها و ظرفیت‌های چشمگیری در مدرسه علمیه سپیدان وجود دارد که باید این طلاب هدایت شوند و در مسیر پرورش و اهداف متعالی حوزه قرار گیرند.

گزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدانگزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدان

 

تعامل نهادهای حوزوی موجب اثر بخشی روحانیت می شود

مدیر حوزه علمیه فارس در دیدار با حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان گفت: ارتباط مردم با حوزه علمیه بسیار با اهمیت است چرا که موجب رشد و تعالی حوزه می‌گردد.

وی افزود: ظرفیت های ارزشمندی در مدرسه علمیه سپیدان وجود دارد و اساتید گرانقدر و مجربی هستند که باید از آنان بهره کافی برد و استعداد و نبوغ طلاب مورد رشد و پرورش قرار گیرد.

مدیر حوزه فارس یادآور شد: در هر شهری امام جمعه زعیم طلاب است و تعامل‌ نهادهای حوزوی موجب سازندگی و رشد و اثربخشی روحانیت در جامعه می‌شود.

توطئه‌های دشمن نمی‌تواند پیوند مردم و روحانیت را تحت تاثیر قرار دهد چرا که ارتباط روحانیت و مردم و عمیق است.

امام جمعه سپیدان در این دیدار گفت: با وجود تبلیغات منفی دشمن اما مردم همچنان حوزه علمیه را ملجا خود می‌دانند چراکه ارتباط و پیوند مردم و روحانیت بسیار ریشه دار و عمیق است.

گزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدانگزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدان

 

جهاد تبیین؛ وظیفه امروز همه مبلغان

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در جمع مبلغان شهر سپیدان گفت: طلاب و روحانیون وارث میراث گران بهای علمای بزرگی هستند که برای سرافرازی حوزه تلاش‌های بسیار زیادی کردند.

وی افزود: بزرگان حوزه برای حفظ و نشر اسلام تلاش‌های بسیار بزرگی انجام دادند و ما نیز باید به تاسی از سلف صالح خودمان باید با پایمردی و صلابت در این مسیر قدم برداریم و پایه‌های علمی را محکم کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس هدف نهایی حوزه را تهذیب نفس دانست و اظهار داشت: هر طلبه از ابتدای ورود به حوزه اخلاق می‌آموزد و توسط استاد مورد رشد و پرورش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که فناوری‌ها گسترش یافته و توسط تبلیغات منفی دشمن مورد هجمه هستیم وظیفه ما نیز مضاعف می‌شود و باید شبهات وارد شده را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اذعان نمود: مدرسه علمیه سپیدان دارای طلاب فرهیخته، اساتید توانمند و مبلغین کارآمدی است که باید با تعامل سازنده همه افراد این ظرفیت ها در جهت رشد و تعالی قرار گیرد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: با وجود هجمه‌های دشمنان و مستکبرین علیه دین و روحانیت باید رسالت و کنشگری اجتماعی خود را بشناسیم و بر جهاد تبیین اهتمام ویژه بورزیم.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطر نشان کرد: وقتی بحث از جهاد مطرح می‌شود هیچ عذری پذیرفته نیست چراکه جهاد تبیین وظیفه همه ماست حتی طلبه‌ای که تازه وارد حوزه علمیه می‌شود باید خود را به علم و دانش تجهیز کند تا بتواند در جهاد تبیین قدم‌های محکمی بردارد.

وی به فرمایش امام علی علیه السلام که فرمودند" العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيه" اشاره کرد و اظهارنمود: طبق فرموده ایشان علم موجب برتری و سلطنت می‌شود و کسی که علم را بیابد می‌تواند هجوم ببرد و جهل را نابود کند ولی اگر کسی علم نداشته باشد خودش مورد هجمه قرار می‌گیرد.

گزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدانگزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدانگزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدانگزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدان

لازم به ذکر است در بازدید مدیر حوزه علمیه فارس از مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) ، ارتباط چهره به چهره و گفت و گوی اختصاصی مدیر حوزه فارس با طلاب سپیدان صورت گرفت.

گزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدانگزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدانگزارشی از بازدید حجت الاسلام و المسلمین محمودی از مدرسه علمیه سپیدان

 

ارسال نظرات