۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۴۴۷۰۶
امام جمعه دلفان:

امر به معروف و نهی از منکر شیوه ای اثرگذار برای اصلاح جامعه است

امر به معروف و نهی از منکر شیوه ای اثرگذار برای اصلاح جامعه است
حجت الاسلام خانی به اهمیت و جایگاه امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: عمل به این ۲ فریضه واجب شیوه‌ای اثرگذار برای اصلاح جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، صبح امروز، در آیین تجلیل از آمرین به معروف و ناهیان از منکر شهرستان دلفان گفت: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است.

امام جمعه دلفان با تاکید بر اینکه نباید نسبت به فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر بی تفاوت بود، افزود: ترک آن به هر بهانه غیر شرعی گناهی نابخشودنی است.

وی به رسالت آمرین به معروف و ناهیان از منکر در این عرصه اشاره کرد و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر همواره باید به شیوه های نوین مجهز باشند و در دوره های آموزشی شرکت کنند.

حجت الاسلام خانی عنوان کرد: امربه معروف و نهی از منکر چتر حمایتی تمام قوانین اجتماعی و روابط حاکم بر جامعه و کارآمدترین شیوه اصلاح نظام اجتماعی است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: عمل به این 2 فریضه واجب آثار و برکات فراوانی در جامعه در پی دارد.

امام جمعه دلفان خاطرنشان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم همه چیز با سیستم قضایی و انتظامی حل شود و امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، بزرگترین اشتباه است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات