۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۴۶۷۶۲
آیت الله نوری همدانی:

مصحف شریف رضوی سند ارزشمندی در برابر شبهات قرآنی است

مصحف شریف رضوی سند ارزشمندی در برابر شبهات قرآنی است
حضرت آیت الله نوری همدانی مصحف شریف رضوی را بعنوان یک سند ارزشمند در برابر بعضی از شبهات قرآنی دانست و تصریح کرد: ما باید همه در کنار اهل بیت (ع) به قرآن تمسک بجوییم و خصوصاً حقایق قرآن را در بیان اهل بیت (ع) معرفی نماییم.

به  گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عصر دیروز مصحف شریف رضوی توسط مؤسسه آل البیت(ع) حضرت آیت الله همدانی اهدا شد.

 حضرت آیت الله نوری همدانی مصحف شریف رضوی را بعنوان‌ یک سند ارزشمند در برابر بعضی از شبهات قرآنی دانست.

وی ضمن تشکر از زحمات ارزشمند افرادی که در تجديد چاپ این اثر ارزنده و مصحف شریف گام برداشته‌اند خصوصاً موسسه آل البیت (ع) ابراز کرد: اين کار بسیار قابل تمجید است، ما باید همه در کنار اهل بیت (ع) به قرآن تمسک بجوییم و خصوصاً حقایق قرآن را در بیان اهل بیت(ع) معرفی نماییم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه افزود: متأسفانه در طول تاریخ در مباحث تفسیری عامه در حق اهل بیت (ع)جفا شد و در کتب خود مباحثی خلاف مطرح کرده اند که لازم است‌ در یک محیط علمی و استدلالی پاسخ دهیم و در پایان از خدمات حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در احیای تراث تشکر کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر کریمی نیا گزارش مبسوطی از سیر تحقیق بر روی این مصحف شریف بیان کردند. شایان ذکر است مصحف مشهد رضوی کامل ترین و کهن ترین مجموعه دستنویس قرآن به خط حجازی از سده نخست هجری می باشد که در کتابخانه آستان قدس رضوی مشهد نگهداری می شود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات