۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۴۶۹۲۶
آیت الله جوادی آملی:

ایام فاطمیه همچون عاشورا از مفاخر دین است

ایام فاطمیه همچون عاشورا از مفاخر دین است
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ایام فاطمیه همچون عاشورا از مفاخر دین ماست، تصریح کرد: در این ایام، هم فضائل و کلمات اهل بیت عصمت و طهارت ذکر می شود و هم دیانت مردم با معرفی این الگوها، تقویت می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و هیأت همراه بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای مقام والایی است، مرحوم کلینی در کتاب کافی نقل کرده است که مکرر جبرییل خدمت حضرت زهرا(س) می آمد! «كَانَ يَأْتِيهَا جَبْرَئِيلُ»، «کان» مفید استمرار است، یعنی مکرر جبرییل به محضر حضرت می آمد برای هر پیغمبری جبرییل نمی آید، ولی جبرییل برای عرض تسلیت خدمت حضرت زهرا می آمد و همچنین خبر از حوادث آینده می داد، این مقام حضرت فاطمه زهرا(س) است.

استاد برجسته تفسیر قرآن بیان کرد: ایام فاطمیه همچون عاشورا از مفاخر دین ماست چرا که در این ایام، هم فضائل و کلمات اهل بیت عصمت و طهارت ذکر می شود و هم دیانت مردم با معرفی این الگوها، تقویت می شود و هم ضعف ها در این مراسم روشن می شود و مشخص می شود که این ضعف ها به حساب دین نیست، دین و مسجد و امامت و اهل بیت، ضعفی ندارند بلکه این ضعفها بابت اشخاص و افراد هست و نه مکتب! بین اشخاص و مکتب خیلی فرق است!

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وظیفه اصلی شما سرکشی به حوزه های علمیه و نخبه شناسی باشد، هر چند  فضل خداوند عام است اما همه یک دست نیستند و برخی به صورت خاص فضلی به آنها عنایت می شود، در همین علماء مازنداران، علما و بزرگانی همچون آیت الله کوهستانی و سعید العلماء خیلی کم هستند، وظیفه ما این است که طلاب را خوب بررسی کنیم و افرادی که مستعد و دارای آینده هستند شناسایی و تقویت شوند تا این نخبه ها، هدر نروند.

وی بیان کرد: طلبه ای که دارای آینده هست باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که می تواند در آینده، منطقه وسیعی را از لحاظ دینی نگه دارد، لذا باید سعی شود در هر عصری یک عالم بزرگ  تربیت شود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات