۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۴۶۹۷۵
یادداشت؛

زنان انقلاب ، زنان مقاومت

زنان انقلاب ، زنان مقاومت
زنان، بزرگ‌ترین کار‌های آفرینش را به طور طبیعی بر عهده دارند، کار‌های اساسی آفرینش مانند تولید مثل و تربیت کودک در دست زنان است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، زنان، بزرگ‌ترین کارهای آفرینش را به طور طبیعی بر عهده دارند، کارهای اساسی آفرینش مانند تولید مثل و تربیت کودک در دست زنان است.(۱)

بزرگترین کار آفرینش مادر بودن است! در ظهور انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله نیز بارها دیدیم مادرانی که چند فرزند خود را در راه حفظ اسلام و نظام تقدیم نمودند و همچنان استوار ایستاده‌اند و هنوز برای جانفشانی و عزت اسلام عزیز پرتوان هستند . 

مادر شهیدان بارفروش نمونه‌ای از نسل تراز مادران مکتبی هستند که 4 شهید در این راه داده اند و همچنان اعلام می‌کنند باز هم اسماعیل برای قربانی شدن دارند تا نظام و انقلاب بماند، مادرانی که زیست عفیفانه داشته و با قناعت و عزت پروژه بزرگ انسان سازی را به ثمر رساندند . 

مادران مقاومت نیز با ایمان به خدا و نگاهی به زنان انقلاب اسلامی ایران امثال بانوی ترازی ، چون کبری حسین زاده حلاج (مادر شهیدان بار فروش)؛ لالایی حضرت زهرا(س) که برای امام حسین میخواندند را در گوش اطفال خود نجوا کردند تا از کودکی در جبهه حق مقاوم باشند .

باشد که تمامی مادران جبهه انقلاب اسلامی در دنیا با الگوی ترازی چون مادران شهدا آشنا شوند و  لالایی که اولین بار جبرائیل در گوش حسین(ع) خواند را زمزمه کنند:

اِنَّ فِی الجَنَّةِ نَهراً مِن لَبَن
لِعَلِی و لِزهرا و حسینٍ و حسن
کلُّ مَن کانَ مُحِبّاً لَهُمُ
یدخُلُ الجَنَّةَ مِن غَیرِ حَزَن . (۲)

انشاءالله

............................

پی نوشت:

۱.  بیانات امام خامنه ای در دیدار گروهی از خواهران پرستار- ۱۳۷۳/۰۷/۲۰
۲.  مدینة المعاجز، سید هاشم بحرانی، ج ۳، ص۴۶

ارسال نظرات