۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۴۷۸۰۵

تأسف امام خمینی از کوتاهی نسبت به قرآن کریم

تأسف امام خمینی از کوتاهی نسبت به قرآن کریم
اى حوزه ‏هاى علمیه و دانشگاه هاى اهل تحقیق! بپاخیزید و قرآن کریم را از شرّ جاهلان مُتنسِّک و عالمان متهتک‏ که از روى علم و عمد به قرآن و اسلام تاخته و مى ‏تازند، نجات دهید.  

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، بحمدالله در حوزه و دانشگاه، مردان موفق و اهالی پیشرفت فراوان مشاهده می شوند، رمز موفقیت این مردان بزرگ، سجده های طولانی همراه با اشک و نیز محبت قلبی و توکل و توسل به خدا و اولیای الهی و خدمت به خلق و انس و تدبر در قران کریم است، توفیقاتی که از این امور به ویژه قرائت روزانه یک جزء قران کریم نصیب انسان می گردد قابل توصیف نیست.

باز خوانی بیانات امام خمینی (ره) در این خصوص جالب است:

هان اى حوزه ‏هاى علميه و دانشگاه هاى اهل تحقيق! بپاخيزيد و قرآن كريم را از شرّ جاهلان مُتنسِّك و عالمان متهتك‏ كه از روى علم و عمد به قرآن و اسلام تاخته و مى ‏تازند، نجات دهيد، این جانب از روی جِد، نه تعارف معمولی، می‏ گویم از عمر به باد رفته خود در راه اشتباه و جهالت تأسف دارم و شما ای فرزندان برومند اسلام! حوزه ‏ها و دانشگاه‌ها را از توجه به شئونات قرآن و ابعاد بسیار مختلف آن بیدار کنید.

تدریس قرآن در هر رشته ‏ای از آن را مَحطّ نظر و مقصد اعلای خود قرار دهید، مبادا خدای ناخواسته در آخر عمر که ضعف پیری بر شما هجوم کرد از کرده ‏ها پشیمان و تأسف بر ایام جوانی بخورید، همچون نویسنده.

صحيفه امام ؛ ج‏20 ؛ ص93 - 92 ، خطاب امام خمینی به حوزویان و دانشگاهیان در پیام  حج سال ۱۳۶۵

ارسال نظرات