۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۴۸۵۸۶
از سوی حجت الاسلام والمسلمین فاضل صورت گرفت؛

تشریح فعالیت های حوزه علمیه خواهران در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین

تشریح فعالیت های حوزه علمیه خواهران در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین
مدیر حوزه های علمیه خواهران در اجلاسیه جامعه مدرسین گزارشی از فعالیت های خواهران طلبه و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران عصر امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با علمای بلاد که در سالن همایش های پیامبر اعظم مدرسه علمیه امام کاظم برگزار شد، با تشکر از فرصتی که توسط جامعه مدرسین به حوزه علمیه خواهران اختصاص یافته است، تصریح کرد: 27 سال از سابقه مرکز مدیریت خواهران می گذرد و در پیش از انقلاب تدریس مکتبی برای خواهران در تعداد کمی بود و به هیچ وجه گستردگی امروز را نداشت. آیت الله شرعی در کنار افرادی دیگر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به نقطه ای رساندند که قریب 500 مدرسه در سطوح مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران در بعد تبلیغی شبکه ای را تشکیل داده و سمن های مختلفی مشغول فعالیت های تبلیغی هستند؛ حدود 1700 نفر از طلاب زبان دان در مراکز علمیه خواهران مشغول به تحصیل و فعالیت تبلیغی خود هستند. این مدارس علمیه توسط هیئات امنا اداره شده که قریب به 5هزار استاد و 3هزار نفر کادر را در خود جای داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره فعالیت طلاب خواهر در مدارس طرح امین تصریح کرد: خواهران بیشترین عهده داری را در این عرصه تعلیم و تربیت دارند؛ امروز در عرصه تبلیغ، آموزش و پژوهش در میان خواهران افرادی داریم که کم نظیر هستند و لازم است در اجلاسیه های اینچنینی از بانوان اساتیدی که قوت علمی خود را ثابت کرده اند استفاده شود.

وی از تصویب برنامه و چشم انداز حوزه علمیه خواهران در افق 1414 بیان داشت: همه علما می توانند در پیشبرد برنامه ها نظرات خود را مطرح کرده و پیشنهادات مد نظر را ارائه کنند.

ارسال نظرات