۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۷۴۹۱۱۰
یادداشت؛

ایران بازیگر یا نیمکت نشین؟!

ایران بازیگر یا نیمکت نشین؟!
انتقام جنایت کرمان هم‌یک حق مسلم و هم یک‌واقعیت تحقق یافتنی است اما چگونگی آن را به هوش بالا و قوه عاقله نظام بسپاریم و بدانیم که این دشمن است که دارد برای انتقام دست و پا می زند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، این روزها که دشمن صهونیستی پس از شکست سخت و ترمیم ناپذیر در عملیات طوفان الاقصی به عقب نشینی مفتضحانه از غزه روی آورده و برای ترمیم شکست خود راهبرد ترور را در دستور کار خود قرار داده است شاهد اقدام تروریستی مزدوران صهیونیسم در کرمان بودیم که می تواند سهم زیادی در ایجاد مطالبه ورود ایران در مواجهه مستقیم با اسرائیل داشته باشد. در این که قطعا این اقدام تروریستی بی جواب نخواهد ماند و نباید هم بماند اما در خصوص ورورد ایران در مواجهه با اسرائیل خوب است به چند نکته مهم توجه کنیم: 

۱. جمهوری اسلامی ایران همواره و خصوصا در عملیات طوفان الاقصی پشتیبان و حامی و قوت قلب و تامین کننده علمی و مشورتی جریانات مبارز علیه رژیم صهیونیستی بوده و هست. این عملیات ضربه ای به اسرائیل زد که ترمیم ناپذیر بود و به هیچ وسیله ای برای اسرائیل قابل جبران نبوده و نخواهد بود. با توجه به این نکته کلیدی باید بپذیریم که اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل علیه سران مقاومت و مزدوران او در کرمان ضربه نیست بلکه عکس العمل انتقامی است که بعد از شکست طوفان الاقصی مورد انتظار هم بوده است. این اقداما نه یک عمل که یک عکس العمل ناکام در برابر ضربه مقاومت است.
 
۲. جنگ نیابتی برگ برنده و مزیت نسبی جریان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است که دشمن تلاش می کند این مزیت نسبی را به نفع رژیم صهیونیستی بی اثر و جابجا کند. دشمن می کوشد اقدام تروریستی مزدوران خود در کرمان را به اسم مقاومت محلی معرفی کند تا به خیال خودش اقدام متقابل در جنگ نیابتی انجام داده باشد. چرا دشمن تلاش می کند تروریسم را به اسم مقاومت معرفی کند؟ چون این ابزار گفتمانی در اختیار ایران بوده و این می کوشد آن را به دست بگیرد و تا کنون هر جریان حامی سیاستهای رژیم صهیونیستی ماهیتی تروریستی داشته است. طالبان، القاعده، داعش، جیش العدل، سازمان منافقین و دیگر گروهک های بازیگر در زمین صهیونیسم امریکایی و اسرائیلی در افکار عمومی حتی افکار عمومی جهان اسلام ماهیتی تروریستی داشته اند و این برای دشمن آزار دهنده است که هیچ گاه نتوانسته اند صدای ملتها باشند.
 
این در حالی که مقاومت فلسطین و و حزب الله و مبارزان یمن ماهیت های ملی و مردمی داشته اند و دشمن برای جبران این مزیت نسبی که در اختیار مقاومت است سعی در جابجایی این امر به نفع خود دارد. لذا سعی می کند به جای جنگ اسرائیل با ملتهای منطقه ماهیت جنگ را به جنگ میان اسرائیل با دولت جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد. او با این کار می خواهد دولت ایران را طرف جنگ خود معرفی کند و یا به طور مستقیم به این جنگ و رویارویی بکشاند تا ا ز انزوای فعلی در میان ملتهای جهان رهایی یابد.  
 
۳. هدف اسرائیل این است که پای ایران را به عنوان متجاوز به اسرائیل به شورای امنیت بکشاند و با حمایت ابرقدرتهای جهانی اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند. متاسفانه برخی دوستان هم به این آتش دامن می زنند و  به اسم انتقام به دنبال ورود ایران در بازی مورد نیاز اسرائیل هستند. این دوستان فراموش کرده اند که نبرد با اسرائیل را ایران با جنگ نیابتی آغاز کرده و ملتها با حمایت ایران است که در برابر اسرائیل تاب مقاومت یافته اند. این پنداره نادرستی است که ایران بازیگر را نیمکت نشین معرفی کنیم و روحیه مردم خود را علیه نظام اسلام بدبین سازیم.
 
باز هم تاکید می کنیم که انتقام جنایت کرمان هم‌یک حق مسلم و هم یک‌واقعیت تحقق یافتنی است اما چگونگی آن را به هوش بالا و قوه عاقله نظام بسپاریم و بدانیم که این دشمن است که دارد برای انتقام دست و پا می زند.
 
محمدرضا باقرزاده 
ارسال نظرات