۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۷۴۹۱۳۳
استاد قرائتی مطرح کرد؛

جهاد تبیین، بالاترین وظیفه روحانیت/طلاب از توهین‌ها و بی‌مهری‌ها دلسرد نشوند

جهاد تبیین، بالاترین وظیفه روحانیت/طلاب از توهین‌ها و بی‌مهری‌ها دلسرد نشوند
استاد قرائتی بالاترین وظیفه روحانیت را جهاد تبیین ذکر کرد و گفت: نباید طلاب از توهین‌ها و بی‌مهری‌های عده‌ای دلسرد شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اجتماع بزرگ خانوادگی طلاب و فضلای منطقه کاشان در میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در مجتمع یاوران حضرت مهدی جمکران گفت: نباید طلاب از توهین‌ها و بی‌مهری‌های عده‌ای دلسرد شوند؛ خداوند در سه جای قرآن فرموده «لیظهره علی الدین کله»؛ دین اسلام کره زمین را فرا خواهد گرفت.

وی بالاترین وظیفه روحانیت را جهاد تبیین ذکر کرد و بیان داشت: تبیین باید بر مبنای قرآن باشد و نباید هیچ روزی بدون تلاوت قرآن بر ما بگذرد.

استاد قرائتی دعا کردن برای خانواده را از وظایف انسان دانست و در ادامه با اشاره به حوادث غزه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: عده‌ای به برخی از آیات قرآن عمل می‌کنند مثل نماز و عبادت، اما «اشداء علی الکفار» نیستند و حتی حاضر به دعاکردن برای مجاهدان راه خدا نمی شوند.

وی با اشاره به آیه شریفه «واجعلنا للمتقین اماما»، گفت: تا زمانی که روحانیت برای خودش الگو نباشد، نمیتواند در دیگران تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: کار همسران در خانه جهاد است و ما باید در خانواده فرزندمان را به طلبگی تشویق کنیم، زیرا آینده جامعه نیاز زیادی به طلبه دارد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام صبوحی نماینده طلاب کاشان مهمترین شاخصه زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را جهاد تبیین و زمان شناسی ذکر کرد و تبیین جایگاه ولی خدا و اهمیت دشمن شناسی و ثمرات حاکمیت حکومت دینی در جامعه را از ویژگی‌های خطبه‌های حضرت زهرا بیان کرد و حضور آن حضرت در عرصه‌های مختلف تربیت، دفاع از مظلوم ودعوت به مشارکت و انتخاب درست به عنوان الگویی برای امروز حوزه ها دانست و افزود: امروز رسالتی بزرگ روحانیت در عرصه تبیین حکومت دینی و ثمرات آن و دفاع از مظلوم خاصه مردم مظلوم غزه و دعوت به مشارکت مردم در انتخابات دارد که مقام معظم رهبری بارها تاکید نمودند.

نماینده طلاب کاشان با اشاره به اینکه دوره جدید مجمع مجمع نمایندگان تحرک بیشتری نسبت به دوره‌های قبل دارد و مصمم است گام‌های بزرگی برای حوزه بردارد تشکیل کارگروه فرهنگی برای شناخت نیازها و ظرفیت‌ها و مساعدت‌های موردی به طلاب نیازمند و تقویت صندوق قرض الحسنه تشکیل جلسه هم اندیشی و تبیین شاخصه های حوزه انقلابی را به عنوان بخشی از عملکرد نمایندگان منطقه کاشان در دوره جدید ذکر کرد.

ارسال نظرات