۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۹۴۸۷
مدیرجامعه الزهرا:

نیازمند تحول بنیادین در جامعه و مسئله تعلیم و تربیت هستیم

نیازمند تحول بنیادین در جامعه و مسئله تعلیم و تربیت هستیم
برقعی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تحول بنیادین در جامعه و مسئله تعلیم و تربیت هستیم، گفت: این تحول بنیادین به نوعی جهاد تبیین است و باید تمام ارکان آموزش و پرورش نسبت به این تحول آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س) صبح امروز در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود «النّاسُ مَعادِنُ كمَعادِنِ الذَّهَبِ و الفِضَّةِ» اظهار داشت: تشبیه انسان به معدن به این دلیل است که معدن و انسان شباهت‌های بسیاری با همدیگر دارند.

وی با بیان اینکه معدن نیازمند کشف شدن است افزود: اگر بخواهیم از ظرفیت‌های انسان بهره‌مند شویم و ظرفیت‌های آن را فعال کنیم، نیازمند علم و کشف ظرفیت های انسان ها هستیم که باید در مدارس ظرفیت های دانش آموزان شناسایی و کشف شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه استخراج از معادن نیازمند تلاش و کوشش های فراوان است عنوان داشت: در عرصه تعلیم و تربیت نیز نیاز به تلاش و کوشش فراوان در این عرصه هستیم تا اهداف تربیتی حاصل شود.

برقعی با اشاره به اینکه استخراج از هر یک از معادن متفاوت با دیگری است خاطرنشان کرد: انسان‌ها نیز استعدادهای متفاوتی دارند که باید به شیوه‌های مختلف آن استعدادها کشف شده و از آن‌ها استفاده کرد.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه آموزش و پرورش موفق باید تمام نیازها و مشاغل جامعه را تامین کند بیان داشت: استخراج نیازها نیازمند تلاش و کوشش است و پرورش انسان‌ها بدون صبر و بردباری ممکن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری و استفاده از یک اکوسیستم موفق هستیم.

برقعی با اشاره به اینکه امروز درحال مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان هستیم یادآور شد: در این جنگ میدان تعلیم و تربیت و آموزش و تربیت نوجوانان ما مورد هدف دشمنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی هدف اصلی دشمن فرهنگ جامعه دینی است بیان داشت: اگر بتوانیم ارزش‌ها و باورهای دینی را به نسل های بعدی انقلاب اسلامی منتقل کنیم، پیروز جنگ ترکیبی خواهیم بود و الا در مقابله با دشمنان شکست خواهیم خورد.

برقعی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تحول بنیادین در جامعه و مسئله تعلیم و تربیت هستیم، اظهار داشت: این تحول بنیادین به نوعی جهاد تبیین است و باید تمام ارکان آموزش و پرورش نسبت به این تحول آگاه شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی از عامل نفوذ استفاده می‌کند تا ملت را درگیر یاس و ناامیدی کند، بیان داشت: امروز ما مکلف هستیم به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم و امید را در جامعه زنده تر کرده و با ناامیدی و یاس برخورد کنیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه همکاری با آموزش و پرورش موجب اصلاح نگرش و ساخت هویت اسلامی و انقلابی خواهد شد، این همکاری را موجب استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در منظومه تربیتی اسلام، تعلیم و تربیت دو موضوع مستقل نیستند نبوده و بلکه مکمل همدیگر هستند عنوان کرد: ما مبتنی بر مبانی اسلامی معتقد هستیم که درهم تنیدگی تعلیم و تربیت امری مسلم است که در قرآن کریم نیز بیان شده است.

برقعی با اشاره به اینکه سابقه تاریخی همکاری حوزویان در آموزش و پرورش درخشان و ارزشمند است، بیان داشت: شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر نمونه‌های درخشان این همکاری هستند.

ارسال نظرات