۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۴۹۴۹۶

توصیه مدیر حوزه به طلاب طرح امین/همه در برابر نسل آینده مسئولیت داریم

توصیه مدیر حوزه به طلاب طرح امین/همه در برابر نسل آینده مسئولیت داریم
مدیر حوزه های علمیه با بیان این که باید حرکت همه ما در چارچوب اسناد بالادستی صورت گیرد، بر لزوم انسجام و هماهنگی میدانی حوزه و آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، با اشاره به برنامه های خوب در نظر گرفته شده در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: در این برنامه فصول و عناوین مهمی برای حوزه تعلیم و تربیت تعیین شده است که ان شاءالله به زودی مورد تصویب قرار خواهد گرفت و عمل واقع خواهد.

وی افزود: امیدواریم با رویکردی که در دولت سیزدهم و مراکز مرتبط با تعلیم و تربیت وجود دارد، شاهد خیز قابل توجه در نظام آموزش و تعلیم و تربیت در جامعه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که همه ما در برابر نسل آینده مسئولیت داریم، بیان داشت: دین اسلام اولین تکلیف را برای عموم جامعه قرار داده است که به عنوان تکلیف عام برای رشد و هدایت نسل نو تلاش و کوشش کنند؛ اما علما و نخبگان نیز در مرحله دوم و به صورت خاص رسالت مهمی در زمینه تعلیم و تربیت دارند.

وی افزود: حکومت اسلامی نیز رسالت مهمی در تعلیم و تربیت افراد و نسل نو دارد تا رشد روحی و معنوی جامعه تحقق پیدا کند که در این زمینه اداره کل آموزش و پرورش و نهادهای حوزوی باید با همگرایی و تعامل به اهداف تعلیم و تربیتی خود عمل کنند.

آیت الله اعرافی خانواده را از جمله سطوح موثر در تعلیم و تربیت جامعه دانست و عنوان داشت: خانواده به عنوان نهاد موثر در تعلیم و تربیت نیز علاوه بر سطوح موثر دیگر، نقش بسزایی در تربیت و تعلیم افراد دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: باید تلاش ما در تعلیم و تربیت، استناد به اسناد راهبردی کشور باشد و حرکت همه ما در چارچوب اسناد بالادستی صورت گیرد که باید در این مسیر گام های موثری برداشته شود و نگاه ما مبتنی بر اسناد بالادستی باشد.

تقسیم کار از جمله گام های موثر در حوزه تعلیم و تربیت است

وی افزود: تقسیم کار از جمله گام های موثری در حوزه تعلیم و تربیت است که باید با همکاری ارگان های مرتبط با تعلیم و تربیت توسط حوزه‌های علمیه و نهاد آموزش و پرورش کارها تقسیم بندی شده و با هماهنگی با همدیگر رسالت های تربیتی به پیش برده شود.

آیت الله اعرافی بیان داشت: برای راهبری دینی در استان ها و مدارس نیاز به انسجام و هماهنگی میدانی است و اگر این هماهنگی ها وجود نداشته باشد نتایج معکوسی را مشاهده خواهیم کرد و نمی توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: تاکید ما به آموزش و پرورش بر کاردسازی و آموزش های مستمر، دانش افزایی ضمن خدمت، نظارت و ارزیابی با نگاه هدفمند و با خروجی های موثر است که باید با این نگاه، اهداف به پیش برده شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به بایسته های فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت اظهار داشت: افزایش و تقویت معارف اسلامی و داشتن مهارت ها از جمله بایسته های فعالان فرهنگی در مدارس است که باید این مسائل را مورد توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: باید طلاب علوم دینی مشغول در مدارس با نگاه فلسفی و کلامی آشنایی داشته باشند و سعه و گسترش اطلاعات از جمله بایسته های دیگری است که باید طلاب فعال در مدارس به این بایسته ها توجه داشته باشند.

ارسال نظرات