۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۷۵۰۵۳۴
حجت الاسلام درویشی خبر داد؛

اعلام فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر + جزئیات

اعلام فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر + جزئیات
دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر از اعلام فراخوان سومین دوره جشنواره پاسخ برتر خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام درویشی دبیر علمی سومین جشنواره پاسخ برتر در نشست خبری فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز پاسخ‌گویی به شبهات حوزه برگزار شد، با بیان اینکه تولید شبهه با هدف زیرسوال بردن، مخدوش کردن و از بین بردن باورها است، یکی از ویژگی‌های شبهه افکنی را غرض‌ ورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شبهه با سوال متفاوت است، افزود: سوال برای رفع یک موضوع مجهول است ولی شبهه می‌خواهد یک باور را تحت تاثیر قرار دهد و در زمانی که شبهات دارای یک گستره توزیع وسیعی هستند، پاسخ به شبهه موجب استحکام باور و عقاید خواهد شد.

دبیر علمی سومین جشنواره پاسخ برتر باتوجه به گستردگی فضای تولید شبهه و نیاز به گسترش فضای پاسخ به شبهه بیان داشت: امروز در قالب‌های مختلف حتی برای کودکان نیز شبهه ایجاد می‌کنند و این افراد با ایجاد شبهه ذهن و ساختار ذهنی کودکان را نیز زیر سوال می‌برند.

اعلام فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه فعالیت‌ پاسخ‌گویی به شبهات در فضاهای مختلفی انجام می‌شود، ابراز کرد: جشنواره پاسخ برتر به دنبال معرفی برترین پاسخ‌ها است تا مخاطبین بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند و یکی از این بسترها جشنواره پاسخ برتر است که امروز فراخوان سومین دوره آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: تا به امروز دو دوره جشنواره پاسخ برتر برگزار شده و ما در سومین جشنواره تلاش داریم تا تولیدات پاسخ به شبهات متعدد و متنوع باشد و در این جشنواره آثار برتر، چهره‌های برتر و مراکز برتر پاسخ‌گویی به شبهات معرفی می شوند.

دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر بیان داشت: جشنواره پاسخ برتر سه هدف شناسایی، معرفی و هم‌افزایی را دنبال می‌کند و با توجه به این که دو دوره جشنواره پاسخ برتر دارای یک رویکرد خاص ویژه  بود، دوره سوم جشنواره نیز دارای رویکرد خاص و ویژه است.

وی افزود: رویکرد جشنواره در سومین دوره، رویکرد تهاجمی در پاسخ به شبهه است و در این جشنواره رویکرد تهاجمی برای پاسخ دهی به شبهات را پیگیری خواهیم کرد تا گره های ذهنی در اذهان به صورت رویکرد تهاجمی پاسخ داده شود و شبهات قبل از اینکه وارد ذهن مخاطبان شوند، جواب آن در اذهان مخاطبان آماده باشد.

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه در جشنواره موضوع پاسخ به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی داریم، مطرح کرد: انتخابات به عنوان یک مسئله اساسی، موضوع اصلی حکمرانی اسلامی است و جشنواره پاسخ برتر زمینه بسیار خوبی برای کسانی است که پاسخ ها و تبیین های زیبایی به مسائل مربوط به انتخابات داشته باشند و ما از ورود محققان و موسسات پژوهشی در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر با بیان اینکه فراخوان جشنواره پاسخ برتر از امروز 8 بهمن‌ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

اعلام فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد

حجت الاسلام درویشی اظهار داشت: جشنواره پاسخ برتر جایگاه خود را در فضای علمی، پژوهشی و نخبگانی پیدا کرده است و امیدواریم از همه زمینه های موجود برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره، استفاده های لازم برده شود.

وی در ادامه افزود: آثار راه‌یافته به سومین جشنواره پاسخ برتر توسط هیئت داوران مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت و سپس آثار برگزیده در موعد مقرر معرفی می‌شود؛ بدیهی است آثاری به مرحله نهایی راه خواهند یافت که سه ویژگی و شاخصه اصلی جشنواره، یعنی پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا، استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی و ارائه الگو‌های صحیح پاسخگویی به شبهات را دارا باشند.

حجت الاسلام درویشی در پایان تاکید کرد: دریافت آثار سومین جشنواره پاسخ برتر تنها از طریق سایت مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه امکان پذیرخواهد بود.

ارسال نظرات