۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۵۰۶۹۳
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه:

لرستان در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ظرفیت بالایی دارد

لرستان در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ظرفیت بالایی دارد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لرستان در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ظرفیت بالایی دارد، گفت: از این ظرفیت ها باید استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، داود منظور، امروز(10 بهمن)، در حاشیه آیین آبگیری سد تاج امیر دلفان در جمع اهالی روستای تاج امیر دلفان گفت: ۱۵ میلیارد دلار کالای اساسی سالانه وارد کشور می شود که نشان می دهد از ظرفیت های خدادادی موجود به خوبی استفاده نشده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ظرفیت های کشور در بخش های مختلف باید تقویت شود تا بخشی از این واردات در داخل به مرحله تولید برسد.

وی با بیان اینکه استان لرستان در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ظرفیت بالایی دارد، گفت: از امتیازهای مهم لرستان ظرفیت های توسعه کشاورزی، صنعتی و دامداری است .

منظور با اشاره به ظرفیت های آبی لرستان، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان گفت: تلاش دولت سیزدهم بر این است که نعمت ارزشمند آب به خوبی مدیریت و ذخیره سازی و با بهره وری مناسب به کار گرفته شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: امروز کشور با وجود همه فشارهای خارجی، سرافرازانه و مقتدرانه رو به سوی پیشرفت نهاده و صحنه سازندگی و کارآفرینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری ۹ درصد کاهش یافته و نرخ رشد اقتصادی این استان طی ۲ سال گذشته شتاب چشمگیری یافته است، گفت: باید با توجه به عقب ماندگی هایی که به طور تاریخی در لرستان وجود دارد این استان را به صورت ویژه دید و شتاب پروژه های عمرانی و زیرساختی را افزایش داد.

منظور یادآور شد: گفت: دولت سیزدهم خود را متعهد به نزدیک کردن شاخص های توسعه یافتگی، عدالت بین استانی و توزان توسعه می داند و بنا دارد پروژه های ناتمام مانده در سالیان گذشته را به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: سد تاج امیر در سال ۹۰ شروع و تا ابتدای این دولت پیشرفت آن حدود ۴۰ درصد بود وبا اهتمام دولت سیزدهم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز به نتیجه رسیده و با تکمیل، آبگیری و بهره برداری از آن، آب شرب بهداشتی در اختیار روستاها و شهر نورآباد قرار خواهد گرفت و ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه نیز آبی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: حدود ۵۰ پروژه و طرح در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، آبرسانی، سدسازی و حمل و نقل در استان لرستان آماده بهره برداری تا پایان سال آینده است.

منظور در پایان به افتتاح شبکه آبیاری سد ایوشان به صورت همزمان با سد تاج امیر اشاره کرد و گفت: شبکه آبیاری سد ایوشان از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است که در این راستا ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات