۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۵۰۸۹۷
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

قرآن؛ کتاب امید و رحمت برای همه انسان‌ها

قرآن؛ کتاب امید و رحمت برای همه انسان‌ها
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مومن واقعی بین دو نور خوف و نور رجا است، هم از خدا ترس و هراس داشته و هم به خداوند امیدوار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیرآیه ۳۹ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: فرزند یک هدیه الهی است بویژه اگر صالح و در دوران پیری باشد فوق نعمت است.

وی افزود: حضرت ابراهیم بنده شاکر خداوند است که به دلیل نعمت فرزند در دوران کهولت شکرگزار خدا است و انسان باید به دلیل نعمت‌های خداوند شاکر خداوند باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر خداوند در دوران کهولت به حضرت ابراهیم فرزند می‌دهد، نشان دهنده احاطه خداوند به همه مسائل است، از این رو زمانی که خداوند اراده می‌کند حضرت یوسف را از ته چاه به اوج قدرت برساند، حضرت یوسف را از چاه به کاخ می‌برد.

وی ادامه داد: خداوند یوسف را از بردگی به پادشاهی رسانید، چرا که هیچ قدرتی در برابر قدرت نمی‌تواند عرض اندام کند، از این رو خداوند از درخت نخل خشکیده خرمای تازه آورد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تمام امور نزد خداوند عددی به حساب نمی‌آید، اما کار‌های محال که برای انسان دست نیافتنی است هیچگاه نباید مأیوس شود، چرا که خداوند همه این‌ها را به چالش می‌کشد و در مسیر سلطه خودش قرار می‌دهد و علی رغم نازایی و کهلوت سن به انسان فرزند هدیه می‌کند.

وی ادامه داد: اگر خداوند در قرآن چنین مطالبی را عنوان می‌کند برای این است که انسان متوجه شود برای هر یک از بندگان خودش چنین بخشش‌هایی را ندارد.

امام جمعه موقت کاشان قرآن کتاب امید و رحمت برای همه انسان‌ها دانست و گفت: خداوند در قرآن تمام الطاف خودش را نسبت به بندگانش بیان می‌کند تا ما نیز به الطاف و عنایات و رحمت خداوند امیدوار باشیم.

وی افزود: انسان در هر مرحله‌ای از زندگی که قرار دارد هیچگاه نباید از الطاف خداوند مأیوس باشد، چرا که خداوند بر تمام امور احاطه دارد، از این رو انسان در دنیا به طور طبیعی در دنیا با مشکلاتی روبرو است و نباید در پیچ و خم مشکلات حلال اصلی مشکلات را فراموش کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند سبب ساز و سبب سوز است و بر هر کاری قادر است و به راحتی می‌تواند بندگان خودش را از بن بست و مشکلات دنیا خارج کند و گره‌های مشکلات را باز کند.

وی ادامه داد: انسان در مقابله با مشکلات به ظاهر خودش را در بن بست می‌بیند در صورتی که اگر به رحمت الهی اعتقاد داشته باشد هیچگاه خودش را در بن بست تصور نخواهد کرد.

به گفته وی اگر انسان برای کمک از خداوند خالصانه از خدا بخواهد، خداوند نیز بنده خودش را نا امید نخواهد کرد و او را کمک خواهد کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: وقتی خداوند چنین قدرت بی پایانی دارد، انسان باید از آثار اعمال خودش ترس و هراس داشته باشد، از این رو انسان در هر مرحله و قدرت و جوانی و مقام و جایگاهی که قرار دارد نباید فریب دنیا را بخورد، چون خداوند می‌تواند در یک لحظه همه را به چالش بکشد.

وی ادامه داد: مومن واقعی بین دو نور خوف و نور رجا است، هم از خدا ترس و هراس داشته باشد و هم به خداوند امیدوار باشد و اگر فقط از خدا ترس و واهمه داشته باشیم ناامید خواهیم شد و اگر فقط به خدا امید داشته باشیم جرأت بر گناه خواهیم داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات