۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۵۰۹۸۳
رئیس کل دادگستری لرستان:

عمل به قرآن کریم باعث تقویت فرهنگ اسلامی می شود

عمل به قرآن کریم باعث تقویت فرهنگ اسلامی می شود
حجت الاسلام شهواری قرآن را مایه برکت دنیا و آخرت خواند و گفت: عمل به قرآن کریم باعث تقویت فرهنگ اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام سعید شهواری، ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع قاریان قرآن کریم استان لرستان گفت: تدبر و تفکر و عمل به قرآن کریم که کلام الهی است از مهم‌ترین کار‌های هر مسلمانی است که باید سرلوحه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه قرآن نور زندگی ما مسلمانان است، افزود: در زندگی که قرآن نباشد نور نیست.

وی قرآن را مایه برکت، کتاب زندگی و سعادت خواند و گفت: توجه به فعالیت‌های قرآنی و احیای فرهنگ اُنس با قرآن، در حال حاضر که جوامع با رکود فرهنگی و تنزل مکارم اخلاقی مواجه شده‌اند، یک امر ضروری است.

حجت الاسلام شهواری با اشاره اینکه به برکت نظام اسلامی و خون ۳۰۰ هزار شهید در کشور ایران قرآن در جایگاه خودش قرار گرفته است، اظهار کرد: قرآن باعث وحدت کشور‌های اسلامی شده است و از نمونه‌های آن می‌توان به جبهه مقاومت اسلامی که در سراسر دنیا در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کند اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه عمل به قرآن کریم باعث تقویت فرهنگ اسلامی می‌شود و گره بسیاری از مشکلات توجه به کلام الهی است، ادامه داد: قرآن برنامه جامع و کامل موضوعات مختلف از جمله خانواده، اقتصاد، سیاست و ... است.

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه قرآن مایه برکت دنیا و آخرت است، بیان کرد: اگر کسی برکت قرآن را در زندگی خود نمی‌بیند باید پیوند خود را با قرآن قوی‌تر کند تا تجلی نور آن را در زندگی شاهد باشد. 

وی یادآور شد: کسانی که اهل قرآن هستند، افرادی اخلاق‌مدار، عدالت‌محور، عزت‌آفرین و الگو برای جامعه خود و سایر جوامع بشری هستند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات