۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۵۱۷۵۵
نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه ها با ابزارهای هنری به افزایش مشارکت کمک کنند/تلاش خبرگزاری رسا در بیان روایت اول ارزشمند است

رسانه ها با ابزارهای هنری به افزایش مشارکت کمک کنند/تلاش خبرگزاری رسا در بیان روایت اول ارزشمند است
مدیر گروه مدیریت رسانه دانشکده علوم اجتماعی با تاکید براینکه مردم با دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روبه رو هستند، گفت: رمز موفقیت رسانه ها در انتخابات کنار نگذاشتن مردم است.

سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر گروه مدیریت رسانه دانشکده علوم اجتماعی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران ضمن آشنایی با روند فعالیت های این رسانه حوزوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه رسانه ها برای تاثیرگذاری باید مرجعیت داشته باشند، گفت: برای مرجع بودن رسانه ها قدرت اقناع عمومی لازم است و رسانه ای که دارای قدرت اقناع عمومی نباشد قطعا مرجعیت نخواهد و اثرگذاری نخواهد داشت، لازم است از رسانه هایی که بیشتر مورد استفاده مردم هستند برای تبلیغ انتخابات استفاده کنیم.

اسماعیلی طبا با تاکید براینکه باید رسانه با تمام ابزارهای هنری مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند، عنوان کرد: رسانه ها حتی اگر دولتی باشند باید زبان مردم و به دنبال دغدغه های مردم باشند، اگر رسانه ها تریبون یک طرفه دولت شوند تاثیرگذاری چندانی در مشارکت مردم در انتخابات نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مردم با دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روبه رو هستند، گفت: رمز موفقیت رسانه ها در انتخابات کنار نگذاشتن مردم است و با همکاری رسانه ها امیدوارم که مشارکت خوبی ایجاد شود و چیزی که در شان جمهوری اسلامی است را شاهد باشیم.

اسماعیلی طبا با اشاره به اینکه با فرآورده ها و کارهای خبرگزاری رسا از قدیم آشنایی دارم، بیان داشت: خبرگزاری رسا، یک رسانه به‌روز حوزوی است و جوان گرایی در این خبرگزاری مورد توجه قرار دارد، توفیق رسانه این است که بتواند با قشر جوان ارتباط برقرار کند و خبرگزاری رسا فضای علمی، روزآمد و جدیدی برای قشر جوان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش خبرگزاری رسا در بیان روایت اول ارزشمند است، اظهار داشت: برگ برنده هر رسانه روایت اول است و هر رسانه ای که اقناع داشته باشد، مرجعیت خبری پیدا می کند و راه مرجعیت خبری انتشار روایت اول است، خبرگزاری رسا خیلی تلاش دارد که در حوزه های کاری خود روایت اول را از دست ندهد و امیدوارم که در این موضوع موفق باشد.

اسماعیلی طبا با بیان اینکه بعضی از رسانه های کشور با از دست دادن روایت اول ناخواسته صحنه را به دست معاندین می سپارند، گفت: بسیاری از رسانه های دولتی فرصت روایت اول را از دست می دهند و یکی از نقاط قوت خبرگزاری رسا انتشار روایت اول در فضای مجازی است.

ارسال نظرات