۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۵۲۱۰۹
آیت‌الله اعرافی:

انقلاب اسلامی کلیه مکاتب فلسفی غربی را به چالش کشید

انقلاب اسلامی کلیه مکاتب فلسفی غربی را به چالش کشید
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به بیداری و حاضر در صحنه بودن مردم گفت: تمام مکاتب فلسفی می‌گفتند که قرن ۲۰، قرن پایان دین است و با وجود تمام شواهد و مسایل، ملت ایران با رهبری امام (ره) معادلات عالم را تغییر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، در جمع مردم ورامین گفت: ورامین در انقلاب و نهضت امام از جایگاه ویژه برخوردار است. مردم این منطقه از ۶۰ سال قبل و در سرآغاز نهضت در ۱۳۴۲ با آن همراهی کردند و همواره مومن و انقلابی بوده‌اند.

وی ضمن تقدیر از شهدای انقلاب این خطه، گفت: مردم مقاوم و هشیار انقلاب را رقم زدند؛ انقلابی که از پایگاه مرجعیت و امام ناشی شد.

آیت‌الله اعرافی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی یک اتفاق نو و تمدنی بود که در عصر تبلور تمدن غربی روی داد و کلیه مکاتب فلسفی را به چالش کشید.

وی با اشاره به بیداری و حاضر در صحنه بودن مردم گفت: تمام مکاتب فلسفی می‌گفتند که قرن ۲۰، قرن پایان دین است و با وجود تمام شواهد و مسایل، ملت ایران با رهبری امام (ره) وارد میدان شد و نه تنها یک حاکم وابسته به غرب را کنار زد، بلکه معادلات عالم را تغییر داد.  

آیت‌الله اعرافی با پرداختن به مقاومت و پایداری همیشگی مردم ایران در برابر زورگویان افزود: این ملت توانسته است در این سالیان در برابر یک جنگ سخت و ترکیبی دوام بیاورد و این چیز کمی نیست. الحمدلله اندیشه ایران و انقلاب اسلامی در جهان خریدار دارد و دل‌ها به عشق ملت ایران و انقلاب شکوهمند آن می‌تپد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نگاه مهدوی جامعه ایران افزود: این اندیشه اسلامی و شیعی با زبان فارسی در جهان می‌درخشد و به طور مثال جنوب شرق آسیا، در اندونزی، مالزی، فلیپین و دیگر نقاط نیز پیام انقلاب و مردم منتقل شده است.

وی سپس با اشاره به آموزش زبان فارسی به بیش از ۳۰۰هزار نفر بیان داشت: ۲۰ سال قبل، سوگ عاشورا و جشن غدیر در ۱۰-۱۵ کشور جهان برگزار می‌شد، اما اکنون به برکت انقلاب و استواری مردم ایران طبق گزارش‌های همکارانم در جامعه‌المصطفی و بخش بین‌الملل حوزه، در ۱۳۰ کشور جهان و به زبان فارسی ظهور و بروز دارد.  لذا مردم ایران نه فقط در محور مقاومت که در کل جهان اندیشه‌شان را گسترش داده‌اند.

آیت‌الله اعرافی با پرداختن به مشکلات و معضلات کشور در زمینه‌های مختلف و محق دانستن مردم در نقد و نارضایتی از برخی مسایل افزود: خدا در این عصر به مردم شریف ایران، جایگاه و زعامت بخشیده، لذا باید با هم برای رفع مشکلات بکوشیم و برای ایجاد تغییر از مجرای انتخابات تلاش کنیم تا هم افراد اصلح انتخاب شوند و هم جایگاه خود را حفظ کنیم. البته که مسئولان و متولیان هم باید مشکلات مردم و منطقه را مدنظر قرار دهند و برای رفع و بهبود آن‌ها بکوشند.

در پایان، این موسس و توسعه‌دهنده مراکز دانشگاهی پرشمار در بیش از ۱۳۶ کشور با اشاره به حضور میلیونی و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این روزها جشن انتخابات برپاست و در روز ۱۱ اسفند شاهد یک سرافرازی دیگر برای ملت ایران خواهیم بود تا در پناه آن ایران مقتدرتر شود.

ارسال نظرات