۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۷۵۲۱۷۰

پیام تسلیت رهبر انقلاب، آیت الله نوری و رییس جمهور در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی

پیام تسلیت رهبر انقلاب، آیت الله نوری و رییس جمهور در پی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله نوری همدانی و رییس جمهور با صدور پیام هایی جداگانه درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفتند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درپی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله نوری همدانی و رییس جمهور با صدور پیام های جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند.
 
بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.
 
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای سیدمحمد بجنوردی را به بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۲/۱۲/۶
 
همچنین حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی درگذشت آیت الله موسوی بجنوردی را به خانواده و خاندان ایشان تسلیت گفت.
 
پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی درپی درگذشت آيت الله موسوی بجنوردی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی «دامت توفیقاته»
ارتحال ابوالزوجه مکرّم آیت الله سید محمّد موسوی بجنوردی «رحمة الله علیه» موجب تأسف و تأثر گردید.
 
آن مرحوم عمر با برکت خود را با تدریس و تألیف به ترویج فرهنگ اهلبیت «علیهم السلام» صرف نمود و در این مسیر خدمات فراوانی انجام داد.
 
اینجانب درگذشت آن فقیه عالیقدر را که از شاگردان و علاقه مندان امام راحل «اعلی الله مقامه» بودند به جنابعالی و همه وابستگان تسلیت عرض نموده و علوّ مقام برای آن فقید سعید مسألت می‌نمایم.
حسین نوری همدانی.
 
رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت
رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم پارسا حضرت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، علاقمندان و نیز داماد و خانواده ایشان، تسلیت گفت.
 
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:
 
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
 
انالله و انا الیه راجعون
 
إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ
 
رحلت عالم پارسا حضرت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی(رضوان الله علیه) موجب اندوه و تأثر خاطر شد.
 
این فقیه وارسته و چهره ماندگار فقه و حقوق، پس از سال‌ها مجاهدت و کسب فیض از محضر آیات عظام حضرت امام خمینی (‌ره)، آیت‌الله خوئی، آیت‌الله حکیم و پدر بزرگوارشان آیت‌الله سید حسن بجنوردی (طاب ثراه)، عمر شریف خود را در مسیر ترویج معارف اسلامی، تالیف آثار متعدد، تربیت شاگردان و انجام فعالیت‌های مختلف قضایی و علمی در حوزه و دانشگاه‌های کشور سپری کرد و خدمات ارزشمندی برجا گذاشت.
 
اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، علاقمندان و نیز داماد بزرگوار و فاضل و خانواده گرامی ایشان، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.
 
پیام تسلیت آیت الله مظاهری به سید حسن خمینی
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
 
حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی«دامت‌برکاته»
پس از سلام و تحیّت؛
رحلت ابوالزّوجۀ مکرّم، عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» موجب تأسّف گردید.
این مصیبت را به همۀ خاندان مُصاب و بیت شریف آن عالم وارسته و بیوت وابسته، خصوصاً به جنابعالی تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه حضرت حقّ متعال علوّ درجات و رحمت و رضوان واسعه را برای آن عالم بزرگوار خواستارم و صبر و اجر و سلامت و سعادت و حسن عاقبت همۀ بازماندگان گرامی به ویژه جنابعالی را مسألت می‌نمایم.
والسّلام علیه و علیکم و رحمة‌الله و برکاته.
 
پیام تسلیت رییس مرکز فقهی ائمه اطهار
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب آية الله آقای حاج سید حسن خمینی دامت برکاته
ارتحال دانشمند مکرّم و فقیه حقوق‌دان آية الله آقای حاج سید محمد موسوی بجنوردی رحمة الله علیه را به جنابعالی و همه بازماندگان خصوصا فرزندان و همسر مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.
 
آن عالم محقّق که محضر بزرگان از فقها  و اساطین حوزه علمیه نجف خصوصا حضرت امام‌ خمینی قدس سره را درک نموده بود، یکی از آشنایان و آگاهان به مکتب فقهی اصولی امام رضوان‌ الله علیه بود. ایشان بر همین اساس در اوائل نهضت مقدس اسلامی ایران در مناصب خطیر و مهم حضور یافت. نقش عالمانه و مؤثر در دانشگاه‌ها و تبیین مبانی صحیح و دقیق حقوقی و تألیفات متعدد، از جمله نقاط درخشان حیات علمی این شخصیت است.
 
از خداوند متعال، رحمت واسعه برای ایشان و صبر و اجر جهت همه مصیبت‌زدگان خواستارم، اعزّکم الله.
 
پیام تسلیت آیت الله محسن فقیهی در پی درگذشت آیت اللّه بجنوردی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
قال امیرالمؤمنین علیه‌السلام: العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ، و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ
 
جناب مستطاب آیت اللّه آقای حاج سید حسن خمینی دامت تاییداته
ارتحال عالم ربّانی ابو الزوجه مکرّم حضرت آیت‌الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی رضوان الله علیه، موجب اندوه و تأثر گردید.
 
آن دانشمند محترم، عمر با برکت خود را در خدمت به دین و ترویج معارف نورانی اهل بیت علیهم‌السلام و تربیت طلاب و فضلای گرامی گذرانید و آثار علمی فراوانی از خود بجای گذاشت؛ شکر الله مساعیه الجمیلة. این مصیبت را خدمت حضرتعالی و متعلّقه معظّمه و بیت مکرّم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده؛ رضوان الهی برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان معزّز مسئلت دارم.
 
گفتنی است، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی (ره) صبح روز شنبه پنجم اسفندماه 1402 پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. وی فرزند آیت الله سید حسن بجنوردی بود و در سال ۱۳۲۶ هجری شمسی در نجف اشرف متولد شد. موسوی بجنوردی تحصیلات حوزوی خود را نیز در نجف اشرف و نزد اساتیدی همچون حضرات آیات امام خمینی، خوئی، حکیم و پدرش گذراند.
حسین عجمی
ارسال نظرات