۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۵۳۰۳۷
حجت‌الاسلام حیدری تشریح کرد؛

اقدامات و فعالیت های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال گذشته

اقدامات و فعالیت های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال گذشته
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اقدامات و فعالیت های یک سال گذشته ستاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که صبح امروز باحضور برخی از مسئولین استانی، ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به عملکرد و فعالیت های یک سال گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: جلسات متعددی در مساجد برگزار و از عموم مساجد فعال بازدید کردیم که در این راستا نزدیک به ۲۰۰ مسجد بازدید شده و مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بازدیدها نظام مسائلی احصا شد تا برنامه ها ناظر به میدان باشد؛ یکی از این مسائل که با آن مواجه بودیم، توانمندسازی مدیران کانون های بود که در این راستا اقدامات متنوع و خوبی انجام گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیان داشت: نقش مربی در جذب افراد بسیار مهم است و باید نظام محتوایی مشخصی برای آنان ارائه شود تا خروجی های لازم و با کمیت و کیفیت قابل توجهی داشته باشیم. 

وی پیوند بین طلاب و کانون های مساجد در طرح های مختلفی همچون طرح امین را یکی از اقداماتی عنوان کرد که در تابستان شکل گرفت و تعداد ۳۰۰ مبلغ در این زمینه فعالیت دارند.

حجت الاسلام حیدری ابراز کرد: پیوند مسجد و مدرسه در سال گذشته تعمیق داده شد و کادر نوجوان در مدارس حضور پیدا کرده و بابی برای حضور بچه های کانون در مدارس شد که الحمدلله ثمرات خوبی را شاهد بودیم.

وی در ادامه تعامل کانون های فرهنگی مساجد با برخی از ارگان های فرهنگی استان قم را تعامل بسیار خوبی دانست که اتفاق بسیار مبارکی را رقم زد و همدلی خاصی را شکل داده است.

اقدامات و فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال گذشته

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ایجاد نمایشگاه، اردوهای زیارتی و سیاحتی در ۱۳ کلان پروژه از جمله اقدامات یک سال گذشته عنوان و بیان داشت: علاوه بر این تعداد بیش از ۸۰ برنامه در مجموع انجام دادیم که تا به امروز تعداد ۲۰۰۰ نوجوان در مساجد، دارای کادر هستند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که شاکله کانون های مساجد بر محوریت مسائل تربیتی است اظهار داشت: متاسفانه در این راستا کوتاهی های زیادی وجود داشت و ما توانستیم حدود ۵۰ کانون را در این راستا شکل دادیم تا در راستای مسائل تربیتی، فعالیت های میدانی داشته باشیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از تجهیز ۱۸۰ مسجد در استان و همکاری با مساجد خارج از کشور خبر داد و بیان داشت: با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای خارجی، همکاری با مساجد خارج از کشور شکل گرفته و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

ارسال نظرات