۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۵۳۳۶۰
خانم یکتا تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه خواهران صومعه سرا

گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه خواهران صومعه سرا
مدرسه علمیه فاطمیه صومعه سرا در طول ۲۸ سال فعالیت خود بیش از ۵۰۰ طلبه در ۴ سطح حوزوی را تربیت کرده و در عرصه‌های مختلف تبلیغی و پژوهشی فعال بوده است.

سرکار خانم یکتا مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه این مدرسه علمیه از سال 1375 آغاز به کار کرده است، در خصوص فعالیت های این مدرسه علمیه اظهار داشت: در مدت ۲۸ سال ۵۰۰ طلبه در مقطع سطح دو فارغ التحصیل شده اند و همچنین ۳۹ نفرطلبه سطح ۳ و در سطح ۴ نیز دو نفر در این مدرسه فارغ التحصیل شده اند.

وی با بیان اینکه ۴۸ نفر از فارغ التحصیلان مدرسه علمیه فاطمیه در آموزش و پرورش به عنوان آموزگار و دبیر جذب شده اند، ادامه داد: ۱۸ طلبه خواهر نیز به عنوان استاد، مدیر و کادر حوزه‌های علمیه در استان گیلان تهران و زنجان و شهرستان اندیمشک مشغول به فعالیت هستند و همچنین ۱۴ نفر به عنوان کارمند دادگستری، سپاه و نهادهای دولتی دیگر هستند. ۷۹ نفر از طلاب فارغ التحصیل این مدرسه به عنوان مربیان طرح امین در مدارس صومعه سرا فومن و ماسال ورشت مشغول به فعالیت هستند.

این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به فعالیت پایگاه کوثر بسیج طلاب حوزه علمیه فاطمیه صومعه سرا، اظهار داشت: این پایگاه بسیج در سال ۹۵ رتبه اول از میان پایگاه‌های سراسر کشور کسب کرده و دارای ۵۰۰ پرونده طلبه بسیجی است. حوزه علمیه فاطمیه صومعه سرا رتبه اول ثبت کتاب در سامانه فراکاوش کتابداری در استان گیلان را کسب نموده و بیش از ۸۰۰۰ کتاب در کتابخانه مدرسه موجود است.

وی در خصوص موفقیت های پژوهشی طلاب از حضور ۱۲۰ اثر در جشنواره علامه حلی استانی خبر داد و افزود: ۳۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر استانی شدند؛ ۱۰ چکیده مقاله در کتاب همایش ملی نهج البلاغه و کتابشناسی و 2 مقاله تمام در این کتاب چاپ شده است. بیش از ۱۵۰ تحقیق پایانی دفاع شده است و۶۰ مقاله در موضوعات مختلف توسط طلاب نوشته شده است.

سرکار خانم یکتار در خصوص فعالیت های تبلیغی مدرسه علمیه فاطمیه اظهار داشت: در ایام خاص مثل محرم، صفر و ایام فاطمیه طلاب در منازل، حسینیه‌ها پایگاه‌های بسیج و سایر اجتماعات برای سخنرانی و تبلیغ حضور پیدا می کنند و با احتسابی که صورت گرفت، بیش از هزار سخنرانی در طول سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه طلاب طرح امین در طول سال برنامه‌های مذهبی و ملی را اجرا می‌کنند، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مثل سبک زندگی اسلامی، حوزه زن و خانواده، ازدواج و... برای طلاب و عموم بانوان توسط مبلغین خبر داد و تصریح کرد: طرح سه شنبه‌های مهدوی با سخنرانی مبلغین و اساتید حوزه در برخی مساجد و پایگاه‌های بسیج انجام می شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه صومعه سرا از حضور خواهران طلبه و مبلغ در طرح سفیران مهر(تذکر لسانی) در شهرهای صومعه‌سرا و فومن خبر داد و افزود: ۲۵ نفر از طلاب مبلغ به عنوان مسئول پایگاه‌ها های بسیج در شهرهای صومعه‌سرا و فومن در اردوهای راهیان به عنوان روحانی مبلغ کاروان، با دانش آموزان به مناطق جنگی رفتند. 5 نفر از طلاب مبلغ مجوز جامعة القرآن و خانه های نور و کانون های قرانی در شهرهای صومعه سرا، فومن و ماسال دریافت کردند.

ارسال نظرات