۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۵۴۸۸۰
حجت الاسلام وافی:

لزوم توجه حوزه علمیه به تبلیغ فرزندآوری/ مردم از اصل فرزندآوری فراری اند

لزوم توجه حوزه علمیه به تبلیغ فرزندآوری/ مردم از اصل فرزندآوری فراری اند
جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در بحث فرزندآوری مسائل اعتقادی مقدم بر مسائل اقتصادی و فرهنگی است، گفت: با توجه به تاکید اسلام به فرزندآوری مردم از اصل فرزندآوری فراری هستند.

حجت الاسلام محمد مسلم وافی یزدی جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، با تاکید براینکه بحث فرزندآوری در اسلام بیشتر بحثی اعتقادی است، اظهار داشت: اگر قبل از هرچیزی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی فرزندآوری پرداخته شود، بحث فرزندآوری ابتر خواهد ماند؛ متاسفانه با توجه به اینکه کشور ما اسلامی است و اهمیت فرزندآوری در دین مبین اسلام به خوبی بیان شده، مردم از اصل فرزندآوری فراری هستند.

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه امروز متاسفانه برای بحث فرزندآوری باید استدلال آورده شود، ابراز کرد: جامعه ایرانی از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته و به سوی سبک زندگی غربی روی آورده؛ مسئولان اذعان دارند که در آینده انفجار سالمندان را شاهد هستیم و مانند شهر وین اتریش سرشار از سالمندان خواهد شد.

جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه کشوری مانند روسیه با سیاست‌های که داشت جمعیت کشور خود را افزایش داد، افزود: یکی از کوتاهی‌های بحث فرزندآوری، کوتاهی‌های بدنه حوزه‌های علمیه و علمای دین است؛ البته منظور از علماء، مراجع تقلید نیست.

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه سیاست‌های سیاستمداران در موضوع فرزندآوری گاهی درست و گاهی غلط است، تصریح کرد: باید طلاب به روستا‌ها بروند و در مورد فرزندآوری تبلیغ داشته باشند چراکه مردم از لحاظ دینی به فرزندآوری تشویق نشدند و جهاد تبیین در این موضوع باید انجام شود.

پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی ضمن بیان اینکه دو نوع نگاه در مورد فرزندآوری وجود دارد، اظهار داشت: یک نگاه تک بعدی است و به خانواده‌ها توصیه دارد که فرزند به دنیا بیاورید و به خداوند توکل کنید؛ نگاه دیگر، نگاه جامع نگر و چند بعدی است که به جنبه‌های مثبت فرزندآوری توجه دارد.

وی موافقین فرزندآوری را چهار گروه دانست و ابراز کرد: جامعه شناسان یکی از گرو‌های موافق جوانی جمعیت هستند، زیرا آنها می‌دانند که با کاهش جمعیت در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و هزینه خانه سالمندان میلیارد‌ها تومان می‌شود؛ نیرو‌های نظامی نیز از دیگر حامیان جوانی جمعیت هستند؛ زیرا با کاهش جمعیت در نگهداری مرز‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه گروه سوم طرفدار جوانی جمعیت را تابعان فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: گروه چهارم موافق فرزندآوری برای اطاعت از فرامین الهی و تبعیت از روایاتی که در مدح فرزندآوری آمده است موافق جوانی جمعیت هستند.

حجت الاسلام وافی با اشاره به شعار توکل بیشتر، زندگی بهتر جایگزین مناسبی برای شعار فرزند کمتر زندگی بهتر است، اظهار داشت: با توجه به اینکه انسان برای راحتی خلق نشده است، فرزندآوری سختی‌های را در زندگی بوجود می‌آورد، اسلام تاکید به ازدواج در سن پایین و فرزندآوری دارد و حوزه علیمه باید این مسائل را برای مردم تبیین کند؛ باید توجه داشت که درمان همه درد‌ها بازگشت به اسلام است.

پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی با بیان اینکه هنوز بعد از نوشتن ده‌ها کتاب درباره فرزندآوری و همایش‌های مختلف اتفاق خاصی در بحث فرزندآوری در کشور اتفاق نیفتاده است، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی جامعه اگر کسی فرزند زیادی داشته باشد مورد سوال یا تمسخر دیگران واقع می‌شود.

ارسال نظرات